چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

تمرینات کششی و انعطاف پذیزی بدن


تمرینات کششی و انعطاف پذیزی بدن
تمرینات کششی و انحطافی را می توانید هر زمانی از روز انجام دهید. صبحها بعد از خواب، و شبها قبل از خواب این تمرینها توصیه می شوند. توجه داشته باشید که بهتر است هنگام انجام این تمرینات معده خالی باشد. پس تمرین ها را چند ساعتی قبل یا بعد از صرف غذا انجام دهید. همچنین قبل از شروع به انجام آن، سعی کنید با مربی یا پزشک خود در مورد آن مشورت کنید.نکته مهم دیگر اینکه، این نرمشها را مرتبا" انجام دهید. برای مثال سعی کنید آنرا در برنامه روزانه خود جای دهید.
۱) کشش عضلات زیر ران
پاهای خود را با عرض زیاد از هم بازی کنید. از یک سمت توسط یک پا سعی کنید بنشینید – پا را از زانو خم کنید در همین شرایط ۸ تا ۱۰ ثانیه بمانید. حداقل سعی کنید که این حرکت را ۵ مرتبه برای هر پا انجام دهید.
۲) کشش کمر تا زیر بغل
پاها را تا حدی بیش از اندازه شانه ها از هم باز کنید و به مانند شکل بایستید. یک دست خود را به کمبر تکیه دهید، دست دیگر را به بالا ببرید. سپس خود را به سمت دستی که به کمر تکیه داده شده است طوری خم کنید که احساس کشش را از کمر تا زیر بغل دست دیگر حس کنید.
در این شرایط ۸ تا ۱۰ ثانیه بمانید، سپس دستهایتان را عوض کنید. این حرکت را دست کم ۵ بار برای هر سمت تکرار کنید.
۳) کشش عضلات پشت ران
برروی سطح زمین بخوابید. پای چپ خود را از زانو تا کنید و به سمت بالا نگه دارید. در این حالت پای راست را نیز بروی زانو به اندازید. دو دستتان را به پشت ران پای چپ غلاب کنید. سپس با دو دست پای چپ را طوری بکشید که فشار و کشش را در پشت ران راست خود احساس کنید. زمان اجرای این حرکت نیز ۸ تا ۱۰ و پنج مرتبه برای هر پا توصیه می شود.
۴) کشش روی ران
بایستید. طوریکه پاهایتان از هم زیاد فاصله نداشته باشند. سعی کنید تا حد امکان صاف بایستید. سپس یکی از پاهای خود را از زانو خم کنید و به پشت ببرید. در این حال با دو دست پاهی خود را از پشت بگیرید و آنرا آرام آرام به بالا و سمت بدنتان بکشید. سعی کنید که تعادل بدنیتان بهم نخورد.زمان اجرای این حرکت نیز ۸ تا ۱۰ و پنج مرتبه برای هر پا توصیه می شود.
منبع : مجله اینترنتی ورزش


همچنین مشاهده کنید