چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

علل عدم کامیابی‌ها و راه کار غلبه بر آن


علل عدم کامیابی‌ها و راه کار غلبه بر آن
خداوند، انسان را از ذات و هستی خویش آفرید. یعنی روح خویش را که ناب‌ترین و زیباترین صورت هستی است، در وجود انسان دمید و او را خلیفهٔ خدا نامید و جانشین خویش بر روی زمین قرار داد و قدرت‌هایش را به او تفویض نمود و به او فرمود از رگ گردن به تو نزدیکترم.
آفرینش، یکی از قدرت‌های الهی است که خداوند به‌صورت بالقوه در نهاد انسان قرار داده است.
ما هر لحظه در حال آفرینش لحظه‌های زندگیمان هستیم، اما بر حسب عادت و ناآگاهانه، زندگیمان را گاه تلخ و گاه دشوار می‌آفرینیم.
جسم ما هر لحظه در حال آفرینش لحظه‌های زندگیمان هستیم، اما بر حسب عادت و ناآگاهانه، زندگیمان را گاه تلخ و گاه دشوار می‌آفرینیم.
جسم ما هر لحظه در حال تولد و بازآفرینی است یعنی هر لحظه میلیون‌ها سلول در بدن ما می‌میرند و میلیون‌ها سلول، بازسازی می‌شوند.
از نظر فیزیکی ما حتی همان انسان چند لحظه قبل نیستیم، بلکه هر لحظه در حال نو شدن و تازه شدن هستیم، اما ناآگاهانه بار ننگین اشتباه‌ها، خطاها، شکست‌ها و ناکامی‌هایمان را مانند یک نوار ضبط شده در ذهنمان یدک می‌کشیم. به خصوص بسیاری از زن‌ها به خاطر روح لطیف و آسیب پذیرشان، خیلی زود شکست را می‌پذیرند و زیر بار مشکل‌ها خم می‌کنند، در صورتی که موهبت قدرت‌های الهی، در زن نمود قدرتمندتری دارد، چرا که عشق الهی که چرخ هستی را بر مدار آن می‌چرخد، در روح لطیف و زیبای زن نمود بارزتری دارد. ما انسان تازه‌ای هستیم که در هر لحظه تازه متولد می‌شویم و می‌توانیم بایگانی تلخ و کهنهٔ گذشته را از ذهنمان پاک کنیم و اطلاعات تازه‌ای از عشق، موفقیت، برکت و آگاهی به آن بدهیم.
و با ذهنیت تازه و نوئی قدم در لحظه‌های تازه متولد شده و ناب زندگی می‌گذاریم. شب‌ها زمانی که به رختخواب می‌رویم، به‌جای اندیشیدن به گذشته‌های تلخ، متهم کردن دیگران و سرزنش خودمان می‌بایست خود و هر کسی را که در ناکامی‌های گذشتهٔ ما نقش داشته، ببخشیم و دوست داشته باشیم.
برای همه، انرژی‌های مثبت و آگاهانه، عشق و محبت ارسال کنیم و ایمان داشته باشیم وقتی اشتباه‌های افرادی را که دیگر در طرح الهی زندگی ما نیستند، ببخشیم، ناخودآگاه از زندگی ما دور می‌شوند.
هر شب قبل از خواب و هر صبح بعد از بیداری، فرکانس امواج مغزی ما به‌صورت طبیعی در سطح آلفا قرار می‌گیرد و تلقین پذیری مغز افزایش می‌یابد. در این زمان با تن آرامی و تکرار تنفس‌های عمیق، جمله‌های مثبت تأکیدی را در ارتباط با اهدافمان از قبیل عشق، کار، سلامتی و موفقیت تکرار کنیم و خودمان را در صحنه‌های موفقیت آمیز آینده با تصویرهائی رنگی، متحرک، روشن، سه بعدی و نزدیک ببینیم.
چرا که ذهن ما مانند یک کامپیوتر، همه موارد بالا را ثبت و ذخیره می‌کند و خواهیم دید که دیگر کم کم نوع روابط و انسان‌های در ارتباط با ما تغییر می‌کنند و بعد از مدتی که ضمیر ناخودآگاه ما توجیه شد، ما در عرصهٔ موفق یک زندگی شاد و پرانرژی خواهیم بود.

فاطمه مخملی (شکیبا)
دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی
منبع : مجله شادکامی و موفقیت


همچنین مشاهده کنید