جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

شناسایی هویت یک سایت وب


شناسایی هویت یک سایت وب
● مشكل:
قبل از اینكه نرم‌افزاری را دانلود كنید و یا اطلاعات خودتان را به سایت وبی بدهید می‌خواهید بدانید كه این سایت قابل اعتماد هست یا نه. ممكن است شك كنید كه احتمالا قربانی phisherها شده‌اید.
باید توجه داشت كه شناسایی صاحب یك سایت وب بسیار سخت بوده و وقت زیادی را صرف می‌كند.
▪ راه حل:
با استفاده از Extension انگلیسی زبان Callingid كه در آدرس زیر قابل دانلود می‌باشد كار شما بسیار كم می‌شود:
www.pcwelt.de/downloads/browser-netz/browser-tools/۵۹۷۴۹/index.html
برخلاف Extensionهای دیگر نصب این Extension در پنجره مرورگر نبوده بلكه مانند نرم‌افزارهای كاربردی توسط نرم‌افزار Setup نصب خواهد شد. سپس چه در IE و چه در FireFox در دسترس قرار خواهد داشت. Callingid به عنوان یك نوار ابزار در قسمت راست در كنار نوار منوی متعلق به مرورگر قرار گرفته و در قالبی كوچك صاحب صفحات وب مراجعه شده به آنها را نشان می‌دهد.
اگر نشانگر موش را روی این قسمت نگه‌دارید ، اطلاعات كاملی به همراه آدرس پستی از صاحب سایت مراجعه شده به آن به شما داده خواهد شد. علاوه بر این عمل تحلیل میزان ریسك موجود در دیدن و مراجعه به سایت مورد نظر را بررسی می‌كند.
برای این كار نرم‌افزار از نكات زیادی استفاده می‌كند. برای مثال: كشوری كه سرور در آن وجود دارد، قسمت‌های تشكیل شده اسم URL، لیست مخصوص به اسامی جاسوسان معروف و پیغامهای كاربر اگر مشكلی وجود نداشته باشد، رنگ سبز و لغت Verified برای بعضی از صفحات نیز رنگ زرد ظاهر می‌شود كه اعلام می‌كند این صفحه از نظر خود نرم‌افزار ثبات كافی ندارد اما مشكلی نیز هنوز پیدا نشده است. لغت Low Risk نیز در این حالت ظاهر خواهد شد.
برای بعضی از صفحات دیگر رنگ قرمز و لغت High Risk ظاهر می‌شود كه اعلام می‌كند بهتر است به این سایت مراجعه نكنید چرا كه ریسك بالایی دارد.
پس از یك بار كلیك كردن بر روی لغات ظاهر شده گزارش مفصلی از اطلاعات بدست آورده شده از این سایت به شما نشان داده خواهد شد. لیست كشورهایی كه از طرف Callingid به عنوان ناامن شناخته شده‌اند را می‌توان تغییر داد. برای اینكار گزینه‌های زیر را انتخاب كنید:
Callingid-> Menu->Options->Advanced Options->Suspected Countries->Settings
توجه داشته باشید كه كشورهای نام برده شده در این لیست به كلی قطع نمی‌شوند بلكه Callingid سرورهای وب كشورها را نیز چك می‌كند و آن دسته را كه در كشور نام برده به عنوان مطمئن می‌شناسد، آزاد می‌گذارد.
منبع : علم الکترونیک و کامپیوتر


همچنین مشاهده کنید