پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ده توصیه ساده برای حفظ سلامتی


۱. از خوردن غذاهائی که حاوی مقدار زیادی چربی، سدیم (نمک) و کلسترول هستند خودداری کنید.
۲. همواره سعی کنید به‌طور منظم و سر موقع بخوابید. خوابیدن نامنظم باعث تحریک‌پذیری اعصاب، عصبانیت، اختلاف در خواب و بی‌خوابی می‌شود. بر اثر تجربه شما شخصاً می‌توانید زمان و مدت صحیح خواب و بیداری خود را معین کنید.
۳. کوشش کنید تحت تأثیر عمل و عکس‌العمل‌هائی که موجب انقباض عصبی عضلانی می‌شوند قرار نگیرید. زیرا فشارهای عصبی و انقباض عضلات باعث می‌شوند که فشار خون، چربی خون، و قند خون بالا رود و موجب استرس و ناراحتی‌های فراوان گردد. کوشش کنید تمرکز اعصاب داشته باشید.
۴. کوشش کنید که به‌طور پایدار حرکت بدنی داشته باشید... ورزش برای جلوگیری از کاهش قوای عضلانی و جلوگیری از پیری زودرس معجزه می‌کند. لازم نیست که حتماً شما قهرمان شوید، بلکه کافی است که فقط بدن خود را به حرکت درآورید.
۵. اگر برنامه غذائی مناسب باشد، مطمئن باشید که بدنتان تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز را از همان غذاها به‌‌‌‌دست خواهد آورد و احتیاجی به خوردن قرص‌های ویتامین‌دار نخواهید داشت. بنابراین و به‌ همین منظور هرگز از خوردن میوه‌جات تازه و سبزیجات غفلت نکنید.
۶. کوشش کنید که همواره مثبت فکر کنید و به‌خاطر بسپارید که افکار منفی و نامطلوب در مغز و اعصاب، تولید مواد شیمیائی و سمی می‌کند و کارآئی مغز را به شدت کاهش می‌دهد.
۷. در همه موارد در دوست‌داشتن پیشی بگیرید و زندگی خود را با محبت انسان‌ها پر کنید. این موضوع بسیار مهم را هرگز فراموش نکنید که در بازار محبت هیچ‌گاه ضرر وجود ندارد.
۸. کوشش کنید که از هر روز زندگی‌ خودتان حداکثر استفاده را ببرید. و آن‌چه را که قادر به تغییر دادن آن به میل خود نیستید همان‌گونه که هست بپذیرید.
۹. کوشش کنید عصبانیت و خودخوری را از وجود خود دور کنید. به‌عقیده ”هانی امسنیک“ استاد بخش روان‌پزشکی دانشگاه لندن، اشخاصی که احساسات خودشان را کنترل می‌کنند و به اصطلاح خودخور هستند، بیش از دیگران در معرض خطر ابتلاء به سرطان می‌باشند. در حالی‌که افراد عصبانی و پرخاش‌گر، بیشتر در معرض خطر ابتلاء به بیماری قلبی هستند.
۱۰. افراد چاق برای از بین بردن چربی‌های بدن لازم نیست که حتماً به ورزش‌های سنگین و خسته‌کننده مبادرت کنند. مثلاً دویدن سریع و انجام حرکات شدید، که عضلات را زیر فشار قرار می‌دهد موجب سوزاندن کالری زیاد در بدن می‌شود ولی این به آن معنی نیست که چربی اضافه بدن را هم بسوزاند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید