جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

پلومرغ سرخ شده


پلومرغ سرخ شده
این پلومرخ سرخ شده غذایی تایلندی است که از گوشت سینه مرغ، فلفل دلمه ای قرمز، ذرت و برنج تهیه می شود. برای طبخ این غذا ابتدا برنج به صورت کته آماده و سپس سرخ می شود. به صورت سنتی کته را با شیرنارگیل تهیه می کنند اما شما می توانید آن را به روش معمولی با آب هم آماده کنید.
● مواد لازم
▪ ۲ پیمانه برنج
▪ ۴ پیمانه آب
▪ ۵ قاشق سوپخوری روغن مایع
▪ ۲ حبه سیر، رنده شده
▪ یک عدد پیاز کوچک
▪ یک قطعه ۵/۲ سانتی متری زنجبیل تازه
▪ ۲۲۵ گرم گوشت سینه مرغ
▪ یک عدد فلفل دلمه ای قرمز
▪ ۱۱۵ گرم ذرت کنسرو شده
▪ یک قاشق چایخوری پودر کاری
▪ ۲ عدد تخم مرغ
▪ نمک به اندازه کافی
برنج را خوب شسته با ۴ پیمانه آب و کمی نمک روی حرارت اجاق گاز می گذاریم تا جوش بیاید. اگر شیر نارگیل در دسترس داشته باشید می توانید یک پیمانه از آب را با یک پیمانه شیر نارگیل جایگزین کنید یا نصف پیمانه پودر شیر نارگیل در آب برنج بریزید.
برنج را بجوشانید تا آب آن کاملاً تبخیر شود. گاهی آن را هم بزنید. وقتی آب برنج کاملاً کشیده شد ۳ قاشق سوپخوری روغن روی آن بدهید. اگر از شیر نارگیل استفاده می کنید نیازی به مصرف روغن نیست. یک دم کنی روی ظرف برنج قرار دهید و حرارت اجاق را کم کنید. بگذارید کته دم بکشد. پس از آماده شدن کته، آن را در دیسی بزرگ بریزید و برنج را خوب از هم باز کنید تا زود سرد شود.
در این فاصله دو قاشق سوپخوری روغن باقی مانده را در تابه ای نچسب و بزرگ داغ کنید. بهتر است از تابه ای گود که فرم نیم کره دارد استفاده کنید. پیاز را به صورت نگینی خرد کنید. پیاز، سیر و زنجبیل را به روغن اضافه کنید و با حرارت متوسط دو دقیقه تفت دهید.
گوشت سینه مرغ را به صورت قطعات کوچک خرد کنید. آن را با کمی نمک به پیاز اضافه کنید و ۵ دقیقه تفت دهید تا گوشت مرغ کاملاً بپزد. برنج را که باید کاملاً سرد شده باشد افزوده و ۳ دقیقه دیگر تفت دهید.
فلفل دلمه ای را به صورت نوارهای باریک و بلند خرد کنید و همراه با ذرت و پودر کاری به مخلوط برنج اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر غذا را تفت دهید.
تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و خوب بزنید تا مخلوط شوند. سپس تخم مرغ را روی برنج بریزید و هم بزنید. یک تا دو دقیقه دیگر غذا را تفت دهید و سپس سرو کنید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید