جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

پنج راه استفاده از پول


پنج راه استفاده از پول
اگر به شیوه‌های استفاده از پول فكر می‌كنید، حقیقتا پنج راه برای استفاده از آن وجود دارد:
۱) به دست آوردن پول: پول را از راه‌های بسیاری می‌توان به دست آورد. برخی از افراد برای به دست آوردن پول در جایی مشغول به كار می‌شوند و برخی یك حرفه شخصی را آغاز می‌كنند. برخی دیگر نیز سرمایه خود را از طرق دیگری از قبیل سرمایه‌گذاری در املاك یا بورس كسب می‌كنند. از هر راهی كه پول به دست می‌آورید، نكته مهم این است كه بدانید حقیقتا چه مقدار پول برای گذران زندگی نیاز دارید.
۲) خرج كردن پول: اولین قانون خرج كردن این است كه همیشه كمتر از آنچه به دست می‌آورید، خرج كنید. یك راه اجتناب از بدهی و زندگی با ابزار مناسب، ایجاد برنامه بودجه‌بندی ماهانه برای مقولات مختلفی از قبیل مسكن، خوراك، پوشاك، حمل‌ونقل و... است. یك برنامه‌ریز مالی می‌تواند به شما در توسعه مراحل بودجه‌بندی مناسب كمك كند. مساله دیگری كه در خرج كردن باید به آن توجه كنیم، مالیات است. در اینجا باید بین وظیفه مدنی خود و پرداخت بیشتر از میزان نیاز خود تعادل برقرار كنید.
۳) پس‌انداز پول: مازاد پولی كه در پایان هر ماه پس از پرداخت هزینه‌های زندگی، مالیات‌ها، بدهی‌ها و سایر بودجه‌ها برایتان باقی می‌ماند، پس‌انداز یا سود ناخالص نامیده می‌شود. پس‌انداز شما همیشه باید برنامه‌ریزی شده و منظم باشد. تعیین كنید كه چه درصدی از درآمدتان را در هر ماه می‌توانید پس‌انداز كنید و سپس آن را به پس‌اندازهای كوتاه‌مدت و بلندمدت تقسیم كنید. از پس‌اندازهای كوتاه‌مدت برای مواردی از قبیل مسافرت‌های خانوادگی یا خرید لوازم برقی و... استفاده كنید و پس‌اندازهای بلندمدت را به خرید وسیله نقلیه جدید یا سایر كالاهای مصرفی كه نیازمند سرمایه بیشتری هستند، اختصاص دهید.
۴) سرمایه‌گذاری: عرصه‌های سرمایه‌گذاری شامل قراردادهای دولتی، املاك و سرمایه‌گذاری‌های چندجانبه و بورس‌های شخصی هستند. ما قویا به شما تاكید می‌كنیم كه قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی در این زمینه با یك برنامه‌ریز مالی مشورت كنید.
۵) بخشیدن پول: همزمان با پس‌انداز، بخشی از پول خود را نیز وقف كنید. برای بخشیدن پول، راه‌های مختلفی وجود دارد كه برخی از آنها عبارتند از: خیریه‌ها و كمك‌های بلاعوض. شما می‌توانید از مازاد پول خود برای تسویه‌حساب هزینه‌های زندگی یا كاهش بدهی‌های معوقه خود نیز استفاده كنید.

منبع:top۷bussiness
منبع : روزنامه هم‌میهن


همچنین مشاهده کنید