سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

زنان باردار مبتلا به فشار خون بالا بیشتر در معرض بیماریهای قلبی هستند


زنان باردار مبتلا به فشار خون بالا بیشتر در معرض بیماریهای قلبی هستند
زنانی که در دوران بارداری مبتلا به فشار خون بالا یا اضافه وزن هستند بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی قرار دارند.
محققان دانشکده تورنتو اعلام کرده اند، مادرانی که از مشکل فشار خون بالا در دوران بارداری رنج می برند بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی دارند و این احتمال در صورتی که رشد جنین در رحم آنان محدود و یا مرگ جنین اتفاق بیفتد، تشدید خواهد شد.
محققان توصیه می کنند که زنان پس از زایمان به ویژه در ۶ ماه نخست به صورت مکرر فشار خون خود را اندازه بگیرند و تحت معاینات و بررسی های منظم باشند.
تحقیقات نشان می دهد ، فشار خون بالا، چاقی و اضافه وزن غیر طبیعی ، بالا بودن میزان کلسترول در خون، استعمال دخانیات و مقاومت نسبت به انسولین از جمله عوامل خطرزای ابتلا به انواع بیماریهای قلبی هستند که در بسیاری مواقع ابتلا به یکی از لازم به ذکر است ، عوامل فوق به تنهایی خطر زا می باشند اما وقتی در دوران بارداری ایجاد و یا تشدید شوند فرد را بیشتر در معرض ابتلا به بیماریهای قلبی قرار می دهند.
براساس این گزارش ، بررسی های انجام شده بر روی بیش از یک میلیون نفر از زنان سالمی که در دوران بارداری دچار مشکل و بعدها مبتلا به انواع بیماریهای قلبی شده اند این موضوع را اثبات می کند.
تاریخچه پزشکی این گروه از زنان نشان می دهد که زمان ابتلاء دقیقی برای بروز بیماری در آنها وجود ندارد اما بطور متوسط بین ۶ ماه تا ۹ سال پس ازتولد فرزند در آنان ایجاد می شود.
همچنین از آنجایی که بارداری در سن بالای ۴۰ سال زمینه رابرای افزایش فشار خون و مشکلات دیگر آماده می کند و به طور کلی به بارداریهای پر خطر معروف است بنابراین توصیه می شود که زنان در صورت امکان از باردار شدن در سن ۴۰ سالگی به بالا خودداری کنند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید