جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

دلمه گوجه فرنگی به روشی متفاوت


دلمه گوجه فرنگی به روشی متفاوت
فصل بهار فصل پخت انواع و اقسام دلمه هاست که در میان آنها دلمه گوجه فرنگی به خاطر مزه ترشی آن، به خودی خود چاشنی خوبی در پخت دلمه به حساب می آید. اگرچه این دلمه روش معمول پخت دلمه گوجه فرنگی نیست ولی طعم دلپذیری دارد.
● مواد لازم برای چهار نفر:
▪ هشت عدد گوجه فرنگی متوسط
▪ ۵۰ گرم یا یک سوم فنجان دانه ذرت
▪ دو قاشق سوپ خوری سرکه یا آب لیموترش
▪ ۵۰ گرم یا یک چهارم فنجان برنج آبکش شده
▪ یک حبه سیر (خرد شده)
▪ ۵۰ گرم یا یک دوم فنجان پنیر چدار (رنده شده)
▪ یک قاشق سوپ خوری گشنیز تازه خردشده
▪ نمک و فلفل به میزان لازم
▪ سه قاشق سوپ خوری روغن زیتون
▪ دو قاشق سوپ خوری برگ رزماری تازه
● طرز تهیه:
۱) سر گوجه فرنگی ها را با چاقوی تیزی ببرید. فضای داخل هر یک از آنها را با قاشق مرباخوری با دقت خالی کنید به صورتی که غشا، دیواره گوجه فرنگی، به قدری نازک نشود که در حین پخت به اصطلاح وا برود؛ بنابراین یک قشر چند میلی متری برای گوجه فرنگی ها باقی بگذارید. گوشت داخل گوجه فرنگی ها را در ظرف دیگری بریزید.
۲) فر اجاق گاز را به مدت یک ربع روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت یا شماره ۴ از پیش گرم کنید. گوشت داخل گوجه فرنگی ها را به همراه سرکه یا آب لیموترش و دانه های ذرت در داخل تابه ای بریزید و آن را بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا گوجه فرنگی های خرد شده و دانه های ذرت پخته شوند.
ذرت و گوجه فرنگی پخته شده را به همراه برنج، رزماری، گشنیز ، پنیر چدار، نمک و فلفل و سیر در کاسه بزرگی بریزید با هم خوب مخلوط کنید. داخل تک تک گوجه فرنگی ها را با مخلوط حاصل پر کرده و در داخل ظرف مخصوص فر اجاق گاز بچینید. پس از پایان چیدن گوجه فرنگی های پخته در داخل ظرف بر روی مواد داخل هر یک از گوجه فرنگی ها کمی روغن زیتون بریزید و پس از گذاشتن در ظرف یا پوشاندن سطح روی ظرف با ورق های فویل آلومینیوم آن را در فر اجاق گاز قرار دهید و با همان درجه ای که از پیش گرم شده بود، به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه یا تا زمان پخت کامل بپزید.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید