پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

شمعی بزرگ و جالب برای باغ منزل


شمعی بزرگ و جالب برای باغ منزل
این شمع را می‌توانید با برگ‌های سرخس تزئین نمائید و در باغ منزل قرار دهید و یک منظره زیبا و طبیعی با این شمع ساده به‌وجود آورید. این شمع جالب یکی دیگر از شمع‌هائی می‌باشد که مخصوص حیاط منزل ساخته شده است و می‌‌توانید آن‌را در باغ خانه بین درختان قرار دهید و منظره‌ای زیبا درست کنید.
- مواد و لوازم مورد نیاز:
یک ظرف بزرگ گرد، یک فیتیله بلند به طول ۲۵ سانتی‌متر و آن‌را به ۳ فیتیله ۱۰ سانتی‌متری ببرید، ۷۵۰ گرم موم پارافین مخلوط با استیرین، سوزن فیتیله یا میله باریک
۱. ۳ عدد فیتیله به طول ۱۰ سانتی‌متر را با هم ببافید و یک فیتیله پهن‌تر درست کنید، چون‌که فیتیله‌ای با این عرض در هوای بیرون اگر باد بوزد خاموش نمی‌شود.
۲. در ظرف تا نیمه تا حدود ۱ سانتی‌متر از ته ظرف موم ذوب شده بریزید.
۳. زمانی‌که موم نیمه سفت شد فیتیله را محکم در موم به سمت پائین فشار دهید.
۴. فیتیله را به‌وسیله سوزن فیتیله یا چوب باریک در سر تا سر ظرف نگه دارید و موم را به ۸۰ درجه سانتی‌گراد و ۱۸۰ درجه فارنهایت برسانید و تا حدود ۱ سانتی‌متر مانده به لبه قالب را پر کنید.
۵. زمانی‌که موم نیمه سفت شد، سطح آن‌را سوراخ سوراخ کنید و دوباره با موم ذوب شده پر کنید تا سط آن صاف شود و بگذارید تا کاملاً سرد شود.
۶. شمع را به‌وسیله فیتیله‌اش بگیرید و بکشید تا از قالب بیرون آید و سپس فیتیله را مرتب کنید.
نکته: دقت کنید که مقدار لازم فیتیله را در بالای شمع قرار دهید تا وقتی‌که می‌خواهید آن‌را از قالب در آورید از فیتیله‌ کمک بگیرید و به‌راحتی شمع را از قالب جدا کنید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید