شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

شمع‌های جالب با تزئین داخلی


شمع‌های جالب با تزئین داخلی
شمع‌هائی که از داخل تزئین می‌شوند به شما اجازه می‌دهند که یک طرح و شالوده‌ای برای شمع‌های قالبی که با قالب می‌سازید به‌دست آورید. الیاف تزئینی را می‌توانید در سطح بیرونی شمع بعد از اینکه سفت شد به‌وسیلهٔ فرو کردن بچسبانید، شمع‌هائی که از داخل تزئین می‌شوند را می‌توانید به‌وسیلهٔ ذوب کردن بعضی از تکه‌های بزرگ موم بسازید و از الیاف طبیعی مانند گل‌های خشک، کاج‌ها، صدف‌ها و یا سنگ‌های رنگی به‌طور استثنائی در آنها استفاده کنید.
- مواد و لوازم مورد نیاز
موم پارافین با نقطهٔ ذوب ۶۰ درجه سانتی‌گراد (۱۴۰ درجه فارنهایت)، ۱ قاشق سوپخوری کریستال شفاف، موم ۴۵۴ گرم (برای این شمع از افزاینده‌های دیگر استفاده نکنید زیرا شمع را کدر کرده و نمایان شدن اجزاء داخلی جلوگیری می‌کند)، چراغ الکلی، قالب بیضی یا گرد فلزی یا قالب اکرولیک، گل‌های خشک، کاج، صدف‌ها، و غیره ... این الیاف باید به پهنای ۵/۲ سانتی‌متر باشند، یک لوله استیل بلند که قطر آن ۵/۲ سانتی‌متر از قطر قالب شما کوچک‌تر باشد.
۱. قالب را به روش معمولی آماده کرده و فیتیله‌گذاری کنید و دقت کنید که به اندازه کافی از فیتیله باقی بگذارید.
۲. پارافین را در ظرف مخصوص ذوب کنید و آن را به درجه حرارتی که مناسب قالب شما می‌باشد برسانید.
۳. الیاف تزئینی را انتخاب کنید، لوله را داخل قالب قرار دهید، و دقت کنید که درست در مرکز قرار بگیرد و با دقت فیتیله را تا بالای لوله بالا بکشید.
۴. الیاف تزئینی را بین لوله‌ و دیواره قالب قرار دهید، در اینجا ممکن است که شما به یک میله بلند فلزی برای مرتب کردن الیاف داشته باشید.
۵. حمام آب سرد را آماده کنید. و زمانی‌که موم به درجه حرارت قالب مورد نظر شما رسید موم ذوب شده را در وسط لوله بریزید. همان‌طور که لوله را با موم پر می‌کنید موم ناحیه بیرونی قالب را پر خواهد کرد.
۶. قالب را در حمام آب سرد قرار دهید و تا ارتفاع قالب آب بریزید، ساعت بگیرید و بعد از ۱ دقیقه به آرامی لوله را تا ۵/۱ سانتی‌متر بالا بکشید. ممکن است که اگر موم سفت شود در ته قالب گیر کند دوباره ساعت بگیرید و این روش را بعد از یک دقیقه دیگر که گذشت تکرار کنید و تکرار این روش را تا زمانی‌که به‌طور کامل لوله را از قالب بردارید انجام دهید. در بعضی نقاط به ارتفاع قالب بستگی دارد، شما مجبور خواهید شد که فیتیله و میله را در یک سمت قرار دهید تا لوله برداشته شود.
۷. وقتی که شمع سفت شد، مانند شمع‌های قالبی دیگر آ‌ن‌را دوباره پر کنید (چون بعد از سفت شدن موم وسط شمع گود می‌شود).
۸. شمع را از قالب جدا کنید، اگر دوست دارید که الیافی که در شمع قرار داده‌اید نمایان‌‌تر شوند به وسیله یک چراغ پارافینی سطح بیرونی موم را کمی ذوب کنید و مواظب باشید که در این مرحله دست‌پاچه نشوید. چون این‌کار بسیار ساده می‌باشد، شمع را در یک قوطی کم عمق قرار دهید تا اضافه‌های شمع هنگام ذوب شدن در آن بریزید، چراغ را روشن کنید و آهسته روی یک ناحیه کوچک از شمع بگیرید و (دقت کنید چراغ را زیاد به شمع نزدیک نکنید سعی کنید که دورتر از شمع باشد چون ممکن است که اگر زیاد به سطح شمع نزدیک باشد الیاف را بسوزاند) در این موقع موم شروع به ذوب شدن از اطراف شمع می‌کند و وقتی‌که الیاف تزئینی به روشنی ظاهر شدند آن‌را خاموش کنید و یک ناحیه دیگر را با همین روش ذوب کنید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید