جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

یک نوت بوت بسیار جالب، با چیپ قدرتمند


اگر به دنبال سریع‌ترین نوت بوك می‌گردید، مدل Envy M:۸۵۵ از شركت Voodoo PC می‌تواند جواب شما باشد. در این مدل كه تا به امروز بالاترین امتیاز را در World Bench ۴ PC به دست آورده از یك چیپ جدید قابل حمل به نام Athlon ۶۴ ۳۲۰۰+ از شركت AMD استفاده شده است. مدل M:۸۵۵ ۱۳۴، این كامپیوتر را در صدر لیست كارآیی قرار داده تا تمامی نوت بوكهای آزمایش شده قبلی را پشت سر گذاشته و از رتبه ۱۰۹ سیستم Athlon XP۳۲۰۰+ نیز سبقت گرفته است. این مدل ۲ برابر مدل‌های دیگر حافظه دارد یعنی یك گیگابایت كه دو برابر حافظه‌های قبلی به میزان ۵۱۲ مگابایت می‌باشد ولی با این وجود، كارآئی آن همچنان عالی است. این مدل باقیمت ۳۳۴۵ دلار ، هزینه زیادی را طلب می‌كند ولی با خرید آن، تمام چیزهائی كه نیاز دارید بدست خواهید آورد. توانائی‌های این مدل شامل یك نمایشگر ۱۵ اینچی با دقت تصویری ۱۰۵۰×۱۴۰۰ مجهز به چیپ ست Radeon ۹۶۰۰ از شركت ATI (به همراه ۶۴ مگابایت حافظه)، یك هارددیسك ۶۰ گیگابایت، یك درایو اپتیكال۱Xdvd-RW/۲Xdvd-r كه توانائی كپی سی‌دی نیز دارد، می‌باشد.
در این مدل یك سری كامل اتصالات درونی شامل : ۸۰۲.۱۱g بی سیم، كارت اترنت ۱۰۰/۱۰ و یك مودم ۵۶Kbps، طراحی شده است. نمایشگر تقریباً بزرگ این مدل ، تصاویر ویدیویی را به خوبی نمایش می‌دهد، اگر چه محصول پیش تولید شده‌ای كه در اختیار ما قرار گرفته بود، توقف‌هائی جزئی در اجرای گرافیك داشت (شركت Voodoo می‌گوید: در حال بر طرف كردن این مشكل است).
سیستم صدا به خوبی سیستم تصویر نبود ، با وجودی كه ۲ عدد اسپیكر به صورت یكپارچه در این مدل تعبیه گردیده است، صدای خروجی تا حدودی صاف و حجم خروجی آن كمی پایین‌تر بود (به ویژه به خاطر صدای همیشگی فن آن).
مدل M:۸۵۵ بدون شك یك انتخاب برای جایگزینی كامپیوتر رومیزی محسوب می‌شود ، وزن آن فقط ۹ پوند می‌باشد. با این حال، باطری آن تا ۳ ساعت و ۳ دقیقه در آزمایش ما دوام آورد ، كه مقدار قابل توجهی است. در مجموع ، مدل M:۸۵۵ آنچه كه خریداران بیش از هر چیز از یك سیستم توقع دارند، یعنی بهترین كارآیی، را به خوبی ارائه می‌نمایند.
منبع : مرکز اطلاع‌رسانی خانواده شمیم


همچنین مشاهده کنید