پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

امنیت ضعیف کامپیوترها،‌کاربران محلی را تهدید می‌کند


امنیت ضعیف کامپیوترها،‌کاربران محلی را تهدید می‌کند
دیوپیج، بازرگان و متخصص محلی كه كامپیوترهای Hybrid را پشتیبانی می‌كند به كاربران كامپیوتر هشدار داد از جانب هكرهای متخلف در معرض آسیب‌هایی نظیر سرقت هویت، جاسوسی و انتقال ویروس قرار دارند.
معمولا افرادی كه جستجوگرهای خانگی اینترنت هستند، خرید و كارهای بانكی خود را بصورت آنلاین انجام می‌دهند. آنها از سایت‌های معمول مزایده،‌مانند سایت eBay دیدن می‌كنند حتی امور مربوط به رزرو جاهای مختلف در ایام تعطیلات خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند.
افراد نامطلع بخاطر استفاده از ارتباطهای حفاظت نشده اینترنتی و نبود امنیت كامپیوتری در خطرند. افزایش آمار استفاده از لپ‌تاپ‌ها كه بصورت wireless كار می‌كنند، خطری دیگر محسوب می‌شوند. جستجو در اینترنت زماینكه آسوده در باغتان نشسته‌اید ممكن است راحت و تجملی به نظر برسد اما كاربران آسیب‌پذیر را تهدید می‌كند.
آقای پیج گفت: «جستجوگرهای خانگی، اطلاعات خصوصی زیادی روی كامپیوترهای شخصی خود ذخیره كرده‌اند. هر بار كه آنلاین خرید می‌كنند، اطلاعات خصوصی خود را از طریق شبكه اینترنتی در معرض انتقال قرار می‌دهند.
Wi-Fi حفاظت نشده این امكان را به كاربران متخلف آن محدوده علائم اینترنتی می‌ دهد كه با هزینه دیگران، در اینترنت جستجو كنند. هكرهای با تجربه هم به راحتی می‌توانند اطلاعات، فایلها و مشخصات شخصی شما را زیر و رو كنند، بدون اینكه بفهمید.
وی افزود: استفاده از نرم‌افزارهای جدید ضدویروس و Firewall برای از بین بردن برنامه‌های ویروسی و نرم‌افزارهای جاسوسی كه به راحتی اطلاعات شما را آشكار می‌كنند، ضروریست.
بسیاری از سیستمهای شخصی كاربران از قبل ویروسی شده، اما نمی‌دانند كه همین امر زمینه را برای هكرها فراهم می‌كند. جلوگیری از این مشكلات كار سختی نیست. اكثر كارران اگر اقدامات امنیتی را روی سیستم خود فعال كنند، كافیست اما عده‌ای به نرم‌افزارهای دیگری هم نیاز دارند كه هزنیه این نرم‌افزارها نسبت به خسارتها و هزینه‌های جعل هویت یا سوء‌استفاده از ارتباط اینترنتی، اصلا قابل مقایسه نیست.
كامپیوترهای Hybrid در طول روز با این مشكلات سروكار دارند.
دیوپیج شركتی را تنها به منظور حفاظت از كارهای تجاری، تاسیس كرده است.
او گفت: «اینكه هزاران هزار كاربر محلی در شبكه‌های wireless خود امنیت ندارند بخاطر هزینه‌های امنیتی نیست بلكه آنها اصلا نمی‌دانند كه از این موارد امنیتی چگونه استفاده كنند برای ایمن كردن كامپیوترها، هزینه‌ای ناچیز كافیست.»
منبع : روزنامه تفاهم


همچنین مشاهده کنید