پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

بادام برای تنگی نفس مفید است


بادام برای تنگی نفس مفید است
بادام سینه را نرم كرده و شیر بادام برای رفع سرفه، ناراحتی حنجره و تنگی نفس مفید بوده و خلط آور است. بادام ملین بوده و روغن بادام ضد یبوست است، مخصوصا از روغن بادام می‌توان برای رفع یبوست برای بچه‌ها استفاده كرد. بادام برای درمان زخم روده‌، مثانه و اسهال مفید است، همچنین بادام بو داده مقوی معده بوده و قابض است. چغاله بادام لثه و ریشه دندان را تقویت می‌كند و برای خشكی دهان مفید است. همچنین دم كرده پوست قهوه‌ای رنگ مغز بادام، بهترین دارو برای تسكین درد و التهاب مجاری تنفسی است. جوشانده برگ درخت بادام برای نارسایی كبد و كیسه صفرا مفید است.
روغن بادام خواب آوراست و بی‌خوابی را از بین می‌برد. روغن بادام شیرین به دلیل خاصیت نرم‌كنندگی و ضد التهاب در كرم‌ها و پمادها به كار می‌رود. برای رفع خارش پوست بچه‌هایی كه سرخك و مخملك دارند، روغن بادام را در تمام سطوح بدن آنها بمالید تا خارش را تسكین دهد. مالیدن روغن بادام بر روی پوست التهاب را رفع كرده و سوختگی را درمان می‌كند. روغن بادام اگزما را رفع می‌كند. از آنجایی كه بادام تلخ دارای اسید سیانیدریك است در مصرف آن باید نهایت دقت را بعمل آورد. خوردن بادام تلخ برای تنگی نفس، سرفه و ورم ریه و روغن آن برای درمان سیاه سرفه، تنگی نفس، درد كلیه و خارج كردن سنگ مثانه مفید است. همچنین مخلوط بادام تلخ با عسل، كبد و طحال را تمیز می‌كند.
برای رفع درد كلیه‌ها بهتر است بادام تلخ همراه با نشاسته و نعناع استفاده شود. برای از بین بردن سنگ كلیه و ناراحتی‌های كلیه، بادام تلخ را با شیره انگور مخلوط كرده و بخورید. دم كرده ریشه درخت بادام تلخ برای پاك كردن طحال و دفع كرم روده به كار می‌رود. بادام دارای مواد مغذی بسیاری است بنابراین غذای بسیار خوبی می‌باشد، ولی چون سنگین و دیرهضم است نباید در خوردن آن افراط كرد. به طوری كه مقدار آن نباید در روز بیش از۱۰ دانه باشد. همچنین بادام همچنین برای معده‌های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی كه معده ضعیف دارند بهتر است بادام را با شكر بخورند.
منبع : روزنامه حیات نو


همچنین مشاهده کنید