چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

کیک توت فرنگی با موس شکلات سفید


کیک توت فرنگی با موس شکلات سفید
اگر از دوستداران شکلات سفید هستید این کیک شکلاتی سفیدرنگ با توت فرنگی را حتماً امتحان کنید.
● مواد لازم:
▪ ۱۱۵ گرم شکلات سفید خردشده
▪ ۱۲۰ میلی لیتر یا نصف پیمانه خامه
▪ ۱۲۰ میلی لیتر یا نصف پیمانه شیر
▪ نصف قاشق چایخوری وانیل
▪ ۱۱۵ گرم یا نصف پیمانه کره
▪ ۱۷۵ گرم یا سه چهارم پیمانه شکر
▪ سه عدد تخم مرغ
▪ ۲۲۵ گرم یا دو پیمانه آرد
▪ دو قاشق چایخوری بیکینگ پودر
▪ ۶۷۵ گرم توت فرنگی ورقه شده
▪ ۷۵۰ میلی لیتر یا سه پیمانه خامه برای روی کیک
▪ سه قاشق سوپخوری پودر قند
▪ برای موس شکلات سفید؛
▪ ۲۵۰ گرم شکلات سفید خردشده
▪ ۳۵۰ میلی لیتر یا نیم پیمانه خامه
▪ یک قاشق چایخوری اسانس توت فرنگی (در صورت تمایل)
● طرز تهیه:
فر را روشن کرده روی درجه ۱۸۰ درجه سانتی گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت قرار دهید. کف دو عدد قالب کیک گرد به قطر ۲۳ سانتی متر را با کاغذ روغنی بپوشانید و آنها را با روغن چرب کرده کمی آرد در آنها بپاشید.
خامه و شکلات را در ظرفی ریخته و آن را درون ظرف بزرگتری حاوی آب جوش قرار دهید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز بگذارید. مرتب هم بزنید تا شکلات ذوب شده و مخلوط یکنواخت شود. آن را کنار بگذارید تا سرد شود.
در کاسه بزرگی کره و شکر را با هم زن برقی به مدت سه تا پنج دقیقه بزنید تا مخلوط روشنی به دست آید. مواد چسبیده به اطراف کاسه را مرتب جدا کنید. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در یک ظرف کوچک آرد و بیکینگ پودر و وانیل مخلوط کنید. آرد و شکلات ذوب شده را به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند. این مایه را به تساوی در دو قالب بریزید و به صورت یکنواخت پخش کنید.
قالب ها را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا زمانی که اگر چوب کبریتی را در کیک فرو ببرید چیزی از مواد به آن نچسبد.
قالب ها را خارج کرده، اجازه بدهید کیک ها ۱۰ دقیقه در قالب سرد شوند سپس آنها را روی شبکه سیمی برگردانده و کاغذ زیر کیک ها را جدا کنید. بگذارید کاملاً سرد شوند. برای تهیه موس شکلات سفید در یک شیرجوش متوسط شکلات و خامه را مخلوط کرده روی شعله ملایم اجاق گاز حرارت دهید تا شکلات ذوب شده و مخلوط یکنواخت شود. اگر از اسانس توت فرنگی استفاده می کنید آن را در این مرحله به موس شکلات اضافه کنید و مخلوط را از روی حرارت برداشته در یک ظرف گود بریزید و در جایخی قرار دهید تا خود را بگیرد. سپس آن را خارج کرده با یک چنگال کمی بزنید.
کیک ها را با یک چاقوی پهن از وسط ببرید تا چهار لایه کیک داشته باشید. یک لایه را در بشقابی قرار دهید و یک سوم موس را روی سطح کیک بمالید. یک سوم از توت فرنگی ورقه شده را روی موس بچینید و لایه دوم را روی آن قرار دهید. با یک سوم از بقیه موس و تکه های توت فرنگی لایه دوم را نیز بپوشانید و لایه سوم و چهارم را نیز به همین ترتیب روی هم بچینید.
خامه را با پودر قند مخلوط کرده با هم زن برقی بزنید تا فرم گرفته و کمی سفت شود. با نصف خامه زده شده روی سطح و دیواره کنار کیک را بپوشانید. بقیه خامه را در یک قیف مخصوص فرم دادن خامه بریزید و کیک را با دو ردیف گل خامه تزئین کنید، سپس بقیه توت فرنگی های ورقه شده را روی آن بچینید و تزئین کیک را کامل کنید.

مریم رشدی
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید