سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

آدمک های زنجبیلی


آدمک های زنجبیلی
● مواد لازم
▪روغن برای چرب كردن،
▪ آرد ۲۲۵ گرم،
▪ پودر زنجبیل ۱ قاشق غذاخوری،
▪ پودر دارچین ۱‎/۴ قاشق غذاخوری،
▪ جوش شیرین ۱‎/۲ قاشق غذاخوری،
▪ روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری،
▪ شكر نرم ۱۱۵ گرم، عسل ۳ قاشق غذاخوری،
▪ شیر ۲ قاشق غذاخوری،
▪ اسمارتیز
● طرز تهیه
آرد الك شده، جوش شیرین، كره، شكر و عسل را داخل یك قابلمه بریزید و روی شعله ملایم گرم كنید تا كره آب شود سپس از روی شعله بردارید و آرد و شیر را به آن افزوده و هم بزنید تا مخلوط خمیری شكلی آماده شود.
یك تكه از خمیر را جدا كنید و آن را با وردنه صاف كنید با قالب مرد و زن زنجبیلی درآورید و روی سینی فر كه قبلاً چرب كرده اید بگذارید و تا تمام شدن خمیر قالب زدن را ادامه بدهید.دمای فر را روی ۱۶۰ درجه سانتیگراد یا ۳۲۵ درجه فارنهایت تنظیم كنید و آدمك ها را مدت ۱۰ دقیقه داخل فر بگذارید.
آدمك ها را تا وقتی گرم هستند از سینی جدا كنید شكلات آب شده به روش بن ماری* را روی پای عروسك های زنجبیلی مرد بریزید تا شلوار درست شود و آنها را روی یك بشقاب دیگر بگذارید.با كاغذ روغنی قیف درست كنید و با شكلات آب شده روی دامن زن ها طرح كنگره (دالبر) بزنید و با اسمارتیزها برای شان دكمه درست كنید، با قیف شكلاتی برای آدمك ها چشم و دهان بكشید.
گرم كردن غیرمستقیم كره یا شكلات به این ترتیب كه مقدار مورد نیاز كره یا شكلات را در ظرفی داخل یك ظرف آب در حال جوش یا در معرض بخار آب قرار می دهند تا آب شود. این كار باید با احتیاط و با كمك بزرگترها انجام شود.
منبع : روزنامه ایران


همچنین مشاهده کنید