چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

مجموعه‌ای گوناگون از تزئین سطح شمع‌ها


مجموعه‌ای گوناگون از تزئین سطح شمع‌ها
به‌کار بردن گل‌ها و برگ‌های پرس شده بر روی شمع آنها را صاف‌تر می‌نمایاند، خشک کردن و پرس کردن برگ‌ها و گل‌ها کاری بسیار جالب و سرگرم کننده برای روز‌های بلند تابستان می‌باشد، که می‌توانید آنها را نگهداری کنید تا بعداً در فرصت مناسب برای تزئین شمع‌ها از آنها استفاده نمائید.
خشک کردن و پرس کردن گل‌ها و برگ‌ها کار مشکل و سختی نیست و خودتان می‌توانید آنها را درست کنید آنهائی را که نازک‌تر و ظریف‌تر هستند با قرار دادن بین ورقه‌های کاغذ خشک‌کن یا ورقه‌های نازک تخته سه لایه پرس کنید و روی آنها را یک تکه سنگین بگذارید تا خوب پرس شوند.
- مواد و لوازم مورد نیاز:
شمع ساخته شده از پارافین یا موم عسل، گل‌های و برگ‌های خشک و پرس شده، خلال دندان، یک تکه کاغذ سفید، مداد، چسب، رنگ‌ اسپری براق‌کننده
۱. گل‌ها و برگ‌هائی را که لازم دارید در روی ورقه کاغذ سفید روی میز کنار دستتان قرار دهید، یک طرح از شکل اندازه‌ای که باید روی سطح شمع پوشیده شود بکشید، و الیاف را روی کاغذ مرتب کنید تا هنگام چیدن روی شمع در جلو چشمان شما باشد.
۲. الیاف خشک و پرس شده را روی سطح شمع قرار دهید، تکه‌هائی را که باید چسبانیده شوند یکی یکی به‌طور جداگانه سریع برگردانید و با چوب خلال دندان از چسب روی لبه‌های بیرونی به‌صورت چند نقطه و هم‌چنین در مرکز آنها بزنید لازم نیست که تمام الیاف را با چسب آغشته کنید فقط به اندازه‌ای که آنها روی شمع چسبیده شوند کافی است.
۳. هر تکه از الیاف را روی شمع قرار دهید و محکم کنید حتی با انگشتانتان فشار دهید تا زمانی‌ که چسب زیر تکه‌ها صاف شود و به‌ همین روش تمام الیافی را که باید روی سطح شمع بچسبانید عمل کنید تا تمام شوند، چند ساعت بگذارید بماند تا کاملاً خشک شوند، و اگر دوست دارید که روی الیاف گیاهی را اسپری بزنید از اسپری مخصوص گل‌های خشک استفاده کنید.
بعضی دیگر از الیاف گیاهی را می‌توانید بین ورقه‌های کتاب قرار دهید و پرس کنید و یا اینکه از روزنامه که مانند کاغذ خشک‌کن می‌باشد بین ورقه‌های کتاب استفاده کنید و الیاف گیاهی را بین آنها قرار دهید تا زودتر آب آنها را جذب کند و خشک شوند و این کار را در درجه حرارت طبیعی انجام دهید، بعضی از گل‌ها بیشتر از دو هفته زیر پرس قرار نمی‌گیرند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید