پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مسکن‌های طبیعی


مسکن‌های طبیعی
با توسعه شهرنشینی بیماری‌های اعصاب و روان نیز رواج بسیاری یافته است. تعداد آدم‌هایی كه برای تمدد اعصابشان به كلینیك‌های روانپزشكی مراجعه می‌كنند روزبه روز در حال افزایش است. یخچال خانه‌ها پر شده از داروهای آرام بخشی كه برای رفع خستگی و تنش‌های روزانه مورد مصرف قرار می‌گیرد. از آنجا كه مصرف داروهای شیمیایی در درازمدت عوارض مخربی بر بدن می‌گذارد توصیه می‌شود، جهت پیشگیری و درمان اختلالات عصبی و رفتاری از غذاهای آرام بخش استفاده كنید. در اینجا مواد غذایی را معرفی می‌كنیم كه كمك بزرگی در برقراری آرامش به شما می‌كند.
گوشت قرمز: گرچه به دلیل چربی بالا زیاد توصیه نمی‌شود، ولی تریپتوفان بالایی دارد و جزء غذاهای آرام‌بخش به شمار می‌رود. (تریپتوفان پیش ساز سروتونین بوده كه آرامش عمیقی در بدن ایجاد كند.)
شیر: بهترین آرام بخش طبیعی است. حاوی سروتونین بوده و در كاهش تنش‌های روحی و اضطراب نقش فوق‌العاده‌ای ایفا می‌كند.
جو دوسر: مصرف جو به شكل‌های مختلف (نان جو، سوپ جو) به دلیل مقادیر فراوانی ویتامین گروه ب و فلاونوئید كمك بزرگی به درمان افسردگی می‌كند.
سویا: دانه‌های روغنی به ویژه سویا به خاطر وجود چربی‌های امگا تاثیر خاصی برعملكرد سیستم عصبی و رفع خستگی و تنش‌های روحی دارد.
ماهی: تاثیر فوق‌العاده‌ای بر سلامت سلول‌های مغز دارد. مقادیر بالایی اسید چرب امگا۳ و امگا۶ دارد به همین خاطر در رژیم غذایی زنان به ویژه زنان باردار بسیار توصیه می‌شود.
مركبات: به دلیل دارا بودن آنتی اكسیدان و ویتامین ث از اعصاب در برابر رادیكال‌های آزاد محافظت كرده و باعث برقراری آرامش و رفع فشارهای روحی- روانی می‌شود.
منبع : روزنامه شرق


همچنین مشاهده کنید