چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ / Wednesday, 23 January, 2019

فواید آب برای بدن

● فواید آب برای بدن
▪ حفظ سلامتی و كارایی سلولهای بدن.
▪ به عنوان یك حلال بسیار قوی در بدن.
▪ رقیق ساختن جریان خون برای تسهیل جریان خون در عروق.
▪ تنظیم درجه حرارت و خنك سازی بدن توسط تعریق.
▪ حفظ رطوبت غشای مخاطی واقع در دهان و ریه ها.
▪ روانكاری مفاصل، سیستم گوارشی و نسوج بدن.
▪ كاهش آماس مثانه با زدودن باكتریها از مثانه.
▪ كمك به هضم و گوارش غذا و جلوگیری از یبوست.
▪ حمل مواد مغذی و اكسیژن به سلولها ی بدن.
▪ مرطوب كننده پوست، چشمها، دهان و مجاری تنفسی.
▪ به عنوان یك ضربه گیر در چشم،نخاع و كیسه آمنیوتی پیرامون جنین.
▪ حمل و پاكسازی مواد زائد حاصل از متابولیسم درون بدن مانند اوره و دی اكسید كربن.
▪ تنظیم الكترولیتهای درون بدن مانند سدیم و پتاسیم.
▪ افزایش انرژی بدن.
▪ افزایش عملكرد فیزیكی و ذهنی.
▪ زدودن سموم بدن.
▪ كمك به كاهش وزن.
▪ كاهش سردرد و سرگیجه.
▪ نوشیدن آب كافی از ایجاد عارضه های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، خشكی و چین و چروک پوست پیشگیری میكند.

منبع : مجله اینترنتی زن روز

چای مدافع بدن در مقابل عفونت

چای حاوی مواد شیمیایی است که به مبارزه با عفونت کمک می کند. پژوهشگران می گویند نوشیدن چای می تواند سیستم دفاعی بدن را برای مقابله با عفونت و حتی احتمالا سرطان تحریک کند. چای حاوی مواد خاص شیمیایی است که همچنین در برخی باکتری ها، سلول های سرطانی، انگل ها و قارچ ها یافت می شود. چون این مواد در چای وجود دارد، بدن در معرض آنها قرار می گیرد و به این ترتیب می تواند زمانی که این مواد به عنوان بخشی از یک بیماری وارد بدن شد در مقابل آنها از خود دفاع کند. فواید بالقوه چای برای سلامتی سال ها شناخته شده و عمدتا بر فعالیت های ضداکسید آن متمرکز بوده است. این مواد شیمیایی آنتی ژن های آلکایلامین نام دارند. پژوهشگران آمریکایی تاثیر آنتی ژن ها بر سلول های "گاما-دلتای تی" در سیستم دفاعی بدن، که در خط مقدم مبارزه با عفونت قرار دارند را مورد مطالعه قرار دادند. این سلول ها در معرض نوعی آنتی ژن آلکایلامین قرار داده شدند و سپس در معرض باکتری قرار گرفتند تا عفونت ایجاد شود. آن دسته از سلول هایی که در معرض آنتی ژن ها قرار گرفته بودند، با تکثیر شدید و ترشح مواد خاص شیمیایی برای مقابله با بیماری، در برابر باکتری مقاومت نشان دادند. اما سلول هایی که قبلا در معرض آنتی ژن آلکایلامین قرار نگرفته بودند واکنش چشمگیری به عفونت آزمایشی نشان ندادند.
چای در مقابل قهوه محققان دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون و دانشگاه نیوهمشایر در دورهام، سپس به مطالعه این مساله پرداختند که آیا این نتایج در کسانی که چای می نوشند نیز تکرار می شود یا نه. آنها از داوطلبان خواستند برای چهار هفته، روزانه پنج فنجان کوچک چای سیاه یا قهوه بنوشند. چای سبز یا سیاه حاوی آنتی ژن آلکایلامین است اما قهوه فاقد آن است. پس از دو هفته، سلول های گاما- دلتای تی افرادی که چای نوشیده بودند در تولید مواد شیمیایی خاص که به مبارزه با بیماری ها کمک می کند بهتر عمل کرد، درحالی که در مورد کسانی که قهوه می نوشیدند چنین نبود.
محققان می گویند این مساله نشان می دهد که نوشیدن چای علاوه بر سایر فواید شناخته شده آن برای سلامتی می تواند محرک واکنش قوی سیستم دفاعی بدن باشد. دکتر "اما نایت"، یک مامور اطلاعات علمی در موسسه تحقیقات سرطان بریتانیا به بی بی سی گفت: "فواید بالقوه چای برای سلامتی سال ها ادامه داشته و عمدتا بر فعالیت های ضداکسید آن متمرکز بوده است." وی افزود: "این مطالعه نشان می دهد که نوشیدنی محبوب بریتانیا می تواند فاید ناشناخته دیگری برای سلامتی داشته باشد." به گفته وی جالب اینجاست که برخی از سرطان نیز حاوی آلکایلامین هستند که این احتمال را افزایش می دهد که نوشیدن چای به سیستم دفاعی بدن برای مبارزه با سرطان نیز کمک کند.
البته وی تاکید کرد که این ارتباط هنوز محکم نیست و نیازمند پژوهش های بیشتر است. نتیجه این تحقیقات در نشریه "اقدامات آکادمی ملی علوم" چاپ شده است.

تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار
تجمع بازنشستگان مقابل وزارت کار - صبح سه‌شنبه (۲ بهمن) جمعی از بازنشستگان کشور از جمله معلمان بازنشسته در اعتراض به وضعیت معیشتی و همچنین وضعیت نامشخص صندوق بازنشستگی، روبروی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند و همین مسأله هشتگ #بازنشستگان را در فضای مجازی پربازتاب کرد.
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی
دوربین مخفی ساختمان لواسان داماد شمخانی و فاطمه حسینی - همه چیز درباره ساخت و ساز فاطمه حسینی، داماد شمخانی و داماد صفدرحسینی | سر کشیدن دوربین مخفی شهرداد به ساختمان های آقازاده ها در لواسان! | پخش اختصاصی از صفحه آپارات آوانت
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی
ماجرای دختربازی اسلامی از زبان رحیم پورازغدی - رحیم پورازغدی در مراسمی که با موضوع فجای مجازی بود،گفت: دختر خانم چادری یک عکس آنچنانی از خودش گذاشته و نوشته زن نباید قربانی نگاه شهوت مردانه بشه، بعد پسره زیر پستش نوشته"ما رایت الا جمیلا"
ما به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: ما در نظام جمهوری اسلامی به نمایندگی از امام زمان (عج) و به نمایندگی از خدا در امور مردم دخالت می کنیم. اگر فردی در زمان طاغوت در زندان بود، حبسش از مجازات اخروی او کم نمی کرد اما امروز اگر این تحمل کیفر یا قصاص و شلاق و دیگر احکام توسط حکام اسلامی و شرعی انجام می شوند یکی از آثار اخروی آن برای محکومان این است که این مجازات در آخرت از آنها برداشته می شود
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم
جزئیاتی از منشا بوی بد تهران / فیلم - بعد از فروکش کردن گازها، به حفاری ادامه دادیم و به یک مخزن بزرگ و استثنایی رسیدیم که بسیار عظیم تر از آنی بود که تصور می کردیم برای جایی مثل پلاسکو ساخته شود. برآورد ما از ابعاد این انبار فاضلاب این است که بین 400 الی 500 متر مکعب وسعت دارد و گازهای محبوس شده در این انبار در چندین دهه برای انتشار بوی بد در محدوده بزرگی از تهران کفایت می کند.
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ
کلیپ جنجالی مهدی یراحی در باره جنگ / پاره سنگ - مهدی یراحی، خواننده ای که اخیرا موزیک ویدئوی جدید و اعتراضی خود با نام «پاره سنگ» را منتشر کرده است، از طرف برخی رسانه ها و مجید فروغی، مدیر روابط عمومی هنری مورد انتقاد قرار گرفته و شایعه هایی درباره ممنوع الفعالیت شدن یراحی به دلیل این ویدئو کلیپ و همچنین پوشیدن لباس کارگران گروه ملی در حمایت از مردم اهواز در کنسرت 6 دی ماه خود مطرح شده است. یراحی از جمله خواننده هایی است که همیشه نسبت به اتفاقات…
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان !
اهمیت فیلم صحنه دار و مرگ 10 انسان ! - گویا تلخی پخش فیلم صحنه دار، بیش از مرگ ۱۰ نفر است. درست همانطور که مسئله حجاب برای خیلی‎ها مهم تر از معیشت مردم است.
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی !
آقازاده شورای عالی انقلاب فرهنگی ! - انقلاب فرهنگی از این بالاتر که فرزند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در آمریکا تابعیت بگیرد و از آنجا برای ایرانیان سبک زندگی تدریس بکند؟
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان!
رقص گروهی دختران دانشگاه الزهرا در حضور آقایان! - ویدئویی عجیب از حرکات موزون گروهی دختران در دانشگاه الزهرا درحالی در فضای مجازی در حال انتشار است که مردان نیز در این مراسم حضور دارند!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان!
تیپ پسر الهام و فاطمه رجبی در آلمان! - «شباهت عجیب علی الهام استاد هوا فضا در دانشگاهی در آلمان به غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور سابق!
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر
حاشیه تازه برای سید احمد خمینی / تصویر - سید احمد خمینی، نتیجه امام خمینی که چند هفته پیش با ازدواجش خبرساز شده بود، بار دیگر با انتشار عکسی از او و همسرش در حین سوارکاری حساسیت نسبت به خود را برانگیخته است و باعث تحریک مخاطبان و کاربران در فضای مجازی شده است.
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است !
شهردار سابق سلامت و مشغول زندگی جدید است ! - پس از اولین گفت وگوی رسمی میترا استاد (نجفی) و تایید ازدواجش با محمدعلی نجفی، حالا شهردار سابق، در نخستین واکنش به جنجال ها، عکس تازه ای از خود و میترا استاد در اینستاگرامش منتشر کرده است.