پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

شمع زیبا و بی‌نظیر مانند لیوان بستنی


شمع زیبا و بی‌نظیر مانند لیوان بستنی
این شمع زیبا و جالب طوری به‌نظر می‌آید که گوئی آماده خوردن می‌باشد و شما می‌توانید در هر رنگی که مایل باشید آن را بسازید و هنگام غروب آفتاب از آن لذت ببرید.
-مواد و لوازم مورد نیاز:
حدود ۱۵۰ گرم موم پارافین صورتی، یک لیوان بلند، فیتیله آماده شده (روش آماده کردن فیتیله در بخش فیتیله‌ها آمده است) و یک نگهدارنده فیتیله، دو عدد ظرف کوچک نسوز، چوب باریک کوکتل، حدود ۱۲۵ گرم موم رنگ نشده، چاقو و قاشق، مقداری پارافین قرمز نی‌ نوشابه
۱. مقداری از موم صورتی حل شده را در ته لیوان بریزید و نگهدارنده فیتیله و فتیله را قرار دهید، وقتی که موم تقریباً سفت شد با چوب باریک کوکتل فیتیله را در مرکز قرار دهید، سپس پارافین حل شده صورتی را بریزید تا ۴ سانتی‌متر از لبه لیوان باقی بماند.
۲. زمانی‌که موم به عمق ۵ میلی‌متر فرم گرفت، سطح موم را سوراخ سوراخ کنید و دوباره آن‌را پر کنید.
۳. مقداری موم رنگ نشده را که حل کرده‌اید در ظرف نسوز کوچکی بریزید و مدتی بگذارید بماند تا همانند یک قشر پوست فرم بگیرد، با چنگال موم‌‌های سفت شده اطراف را به وسط موم ذوب شده آورید و بزنید و این‌کار را تا زمانی که تمام موم به شکل برف شود انجام دهید، ممکن است که مجبور شوید که آن‌را کاملاً سخت بزنید تا به یک درجه غلظت اصلی برسد.
۴. با قاشق موم فرم گرفته را بردارید و با انگشتانتان موم را دور فیتیله قرار دهید.
۵. موم قرمز را در یک ظرف حرارت دهید و صبر کنید تا نیمه سفت شود سپس مقداری از آن‌را بردارید و با دستانتان به شکل گیلاس فرم دهید.
۶. گیلاس ساخته شده را در هر جائی که دوست دارید در روی موم زده شده قرار دهید و با یک نی آن‌را تزئین کنید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید