شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

۲۱ شهریور ۱۳۸۶ ــ ۱۲ سپتامبر ــ برخی دیگر از رویدادهای ۱۲ سپتامبر


● ۱۸۴۷: درجریان جنگ ایالات متحده و مکزیک (نبرد چاپالتپک)، ژنرال اسکات فرمانده نیروهای ایالات متحده ایرلندی هایی را که در کنار مکزیکی ها می جنگیدند و نام گردان «سن پاتریک» بر خود نهاده بودند پس از دستگیری، به جرم خیانت اعدام کرد!.
● ۱۸۷۰: «هنری لوئیس منکن» روزنامه نگار، کتاب نگار و آزاد اندیش بنام آمریکایی که به «نیچه آمریکا» معروف است به دنیا آمد و ۷۶ سال عمر کرد. از وی به عنوان نافذترین نویسنده آمریکا در قرن بیستم یاد کرده اند.

● ۱۸۹۰: شهر سالزبوی در زیمباوه (رودزیای شمالی سابق انگلستان) که اخیرا به «حراره» تغییر نام داده شده است تاسیس شد.
● ۱۹۴۰: در فرانسه غاری کشف شد که آثار هنر انسان هزاران سال پیش و نقاشی های او بر دیوار غار به دست آمد که زیبایی و دقت در کشیدن تصاویر، در انسان معاصر ایجاد شگفتی کرد.
● ۱۹۴۳: گروهی از سربازان نیروی ویژه آلمان با یک رشته عملیات شگفت انگیز که تاکنون سوژه دهها فیلم سینمایی شده است موسولینی را که به اسارت متفقین درآمده بودند از زندان آنها ربودند.
● ۱۹۷۴: یک کودتای نظامیان چپگرا حکومت هایله سلاسی را در اتیوپی(حبشه) سرنگون ساخت و به عمر نظام سلطنتی هزاران ساله این کشور پایان داد.
● ۱۹۶۰: جان اف. کندی سناتور در جریان مبارزات انتخاباتی خود برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا در نطقی گفت: با این که یک کاتولیک است، به اصل جدایی دین از سیاست وفادار است و اگر انتخاب شود در دوران حکومت خود از کلیسای کاتولیک کوچکترین حمایتی نخواهد کرد و نمی خواهد که این کلیسا هم از او حمایت کند.
● ۱۹۹۴: وب براوزر «نت سکیپ» وارد بازار شد.
منبع : تاریخ ایران و جهان در این روز


همچنین مشاهده کنید