چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

پیتزا سیب زمینی


● مواد لازم جهت تهیه پوره:
▪ سیب زمینی۱ کیلو
▪ تخم مرغ۱ عدد
▪ شیر۱۰۰ سی سی
▪ نمک و فلفل به مقدار لازم
● مواد لازم جهت تهیه خوراک:
▪ پیاز ۱ عدد بزرگ
▪ گوشت چرخ کرده نیم کیلو
▪ سوسیس ۲۰۰ گرم
▪ قارچ ۳۰۰ گرم
▪ فلفل دلمه ای سبز ۲ عدد
▪رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
▪ پنیر پیتزا رنده شده ۴۰۰ گرم
▪ روغن مایع به مقدار لازم
▪ نمک، فلفل، زردچوبه و آویشن=به مقدار لازم
● طرز تهیه:
ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و با شیر و نمک و فلفل می گذاریم تا بپزد. ( بهتر است با توان ۹۰۰ وات / ۱۲ دقیقه در ماکروویو این کار انجام شود). پس از اینکه سیب زمینی ها کاملا پخته شد آن را له کرده و با یک عدد تخم مرغ مخلوط می نمائیم. سپس پوره را در یک ظرف نسبتأ بزرگ تخت، کاملا تخت می کنیم.
برای تهیه خوراک ابتدا پیاز را خرد کرده و با مقداری روغن تفت می دهیم تا طلایی شود سپس زردچوبه را اضافه نموده و بعد گوشت چرخ شده را اضافه کرده و تفت می دهیم. بعد از اینکه گوشت سرخ شد به ترتیب سوسیس خرد شده، قارچ خرد شده و فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا سرخ شود. سپس در ظرف جداگانه ای کمی رب را با روغن سرخ می کنیم و به مواد اضافه میکنیم. نهایتا نمک، فلفل و آویشن را به خوراک اضافه می نمائیم.خوراک آماده شده را روی پوره کاملا پخش می کنیم و نهایتا ژنیر پیتزای رنده شده را روی تمام سطح خوراک پخش می کنیم. سپس روی آن پودر آویشن پاشیده و برای ۱۰ دقیقه با پخت ترکیبی گریل مایکروویو آن را می پزیم.نوش جان
▪ انتخابی: در صورت تمایل می توانید روی این غذا از سس سفید استفاده نمائید.
▪ طرز تهیه سس سفید: ۱۰۰ گرم کره را آب نموده، ۲ قاشق آرد به آن اضافه می کنیم و اجازه می دهیم طلایی رنگ شود سپس ۱ لیوان شیر به آن اضافه کرده و روی حرارت ملایم هم می زنیم تا مایع غلیظی بدست آید.
منبع : آشپزآنلاین


همچنین مشاهده کنید