جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

شمع‌های شناور


شمع‌های شناور
ساختن این شمع‌های شناور بسیار ساده و راحت می‌باشد، و قالب‌هائی که برای آنها استفاده می‌شود از نظر شکل و ترکیب کوچک و کم عمق می‌باشند، و تعدادی از این شمع‌‌های شناور در یک کاسه زیبا همراه گل‌ها یک تزئین جالب و فریبنده برای وسط میز شما می‌باشد. شما ممکن است که قالب‌های زیبائی خودتان درست کنید یا این‌که از بیرون خریداری نمائید، از قالب‌های کوچک کیک هم می‌توانید برای ساختن این شمع‌های زیبا استفاده کنید. قالب این نوع شمع‌ها نیازی نیست که سوراخ فیتیله داشته باشیند چونکه شما فیتیله را بعد از این‌که شمع سرد شد در آن قرار می‌دهید و این شمع‌ها زمانی جالب و زیبا و شفاف می‌شوند که از هیچ فزاینده‌ای در موم استفاده نشود و آنها را کمی رنگی بسازید.
- مواد و لوازم مورد نیاز:
موم پارافین که نقطه ذوب آن ۶۰ درجه سانتی‌گراد (۱۴۰ درجه فارنهایت) باشد، فیتیله با مغزی سیمی یا ساده، ظرف برای ذوب کردن موم، دماسنج مخصوص شیرینی‌پزی، قالب مخصوص شمع‌های شناور، کاغذ فریزر، یک کاسه بزرگ، سوزن کوبلن، چاقوی تمیز
۱. موم را تا ۷۴ درجه سانتی‌گراد (۱۶۵ درجه فارنهایت) ذوب کنید.
۲. قالب‌ها را روی کاغذ فریزر قرار دهید، این کار از چکیدن موم به اطراف هنگام ریختن موم ذوب شده در قالب جلوگیری می‌کند. این قالب‌ها به‌سرعت سخت می‌شوند، شما ممکن است که دوست داشته باشید که یک گروه از این شمع‌های شناور را هم زمان درست کنید بنابراین از یک نوع موم استفاده کنید و سپس آنها را یک مرتبه فیتیله بگذارید.
۳. بعد از این‌که تمام شمع‌ها ساخته شد فیتیله را آماده کنید (در بخش فیتیله‌ها توضیح آماده کردن فیتیله آمده است) و آن‌را به اندازه ارتفاع قالب مورد نظر خود ببرید.
۴. موم ذوب شده را در قالب‌ها بریزید و بگذارید تا سفت شوند.
۵. تمام شمع‌ها را روی کاغذ فریزر قرار دهید، مقداری آب را به‌ جوش آورید و آب‌ جوش را در یک کاسه بریزید و همان‌طور که دارید کار فیتیله‌گذاری را انجام می‌دهید ظرف آب‌جوش را در کنار خود قرار دهید و اگر لازم بود آب را دوباره داغ کنید.
۶. سوزن کوبلن را در آب داغ قرار دهید و صبر کنید تا به اندازه کافی گرم شود، وسط هر شمع را در یک کاسه بریزید و سرتاسر تا پشت شمع سوراخ کنید، سوراخ باید تمیز و به اندازه کافی کوچک باشد (در آن مومی گیر نکرده باشد) تا به‌راحتی فیتیله در آن قرار بگیرد، سعی کنید سوراخ بزرگ نشود که فیتیله از آن بیرون آید.
۷. وقتی‌که تمام شمع‌ها را برای فیتیله سوراخ کردید، فیتیله را به اندازه ارتفاع آنها ببرید، و دقت کنید که مقداری اضافه از فیتیله باقی بگذارید تا هنگام قرار دادن در سوراخ فیتیله آن‌را در دست بگیرید فیتیله را در هر سوراخ قرار دهید و کمی آن‌را از ته شمع بیرون آورید، و فیتیله را در بالای شمع مرتب نمائید و پشت شمع را هم با سطح آب مرتب کنید. شمع را طوری‌که بالای آن به سمت پائین باشد برگردانید و چند قطره از مومی که هنگام سوختن شمع به دست می‌آید در سوراخ فیتیله قرار دهید و آن‌را مهر و موم کنید تا آب در فیتیله نفوذ نکند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید