جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

آباژور با حباب‌های کاغذی برای شمع‌های شما


آباژور با حباب‌های کاغذی برای شمع‌های شما
استفاده از این آباژورهای شمعی روش دلپذیر و مطبوعی می‌باشد. برای افزایش نور شعله‌های شمع و آنها هر نور دیگری را محو می‌کنند، مخصوصاً برای مهمانی‌های شام یک جفت شمعدان با حباب‌هائی متناسب با وسایل دیگر میز یک منظره جالب و رمانتیک به میز شما می‌بخشند.
شما می‌توانید این حباب‌ها را ساده و یا با مهارت آنها را تزئین کنید، در این‌جا چند روش ساده برای شما توضیح داده شده است:
۱. با ایجاد سوراخ‌هائی در اطراف لبه و پیچیدن نوارهای قیطانی یا روبان در آن سوراخ‌ها
۲. با رنگ می‌توانید طرح‌هائی روی حباب‌ها بکشید، و یا این‌که با نوارهای تزئینی دیگر و ریشه‌های منگوله‌دار آنها را تزئین نمائید.
۳. با نوارهای پارچه‌ای گل‌هائی درست کنید و روی حباب‌ها بچسبانید.
- هشدارهای ایمنی:
زمانی‌که این آباژورهای شمعی استفاده می‌کنید بهتر است که در مورد نکات ایمنی هم رعایت کامل را انجام دهید، مخصوصاً اگر این حباب‌ها از کاغذ ساخته شوند، بنابراین هنگام روشن کردن این آباژورها باید دقت و توجه بسیاری داشته باشید. و لازم است که تا آن‌‌جائی که ممکن است حباب‌ها را از شعله بالاتر و دور نگه دارید و سعی کنید که از نگه‌ٔارنده‌های فلزی و محکم برای حباب‌ها استفاده کنید. زیرا اگر نگه‌دارنده‌ها محکم نباشند زمانی‌که شمع روشن می‌شود شروع به خم شدن می‌کند و خطرناک می‌باشد و همیشه به‌خاطر داشته باشید که زمانی‌که در منزل نیستند از روشن گذاشتن آنها دوری کنید.
- مواد و لوازم مورد نیاز:
مداد و کاغذ برای رسم کردن الگو، قیچی، مقوای نازک (کارت پستال)، هر طرحی که دوست دارید بستگی به نوع حباب دارد، کاغذ سورا‌خ‌کن، قیطان و روبان، رنگ اسپری، سوزن بلند و محکم، چسب، پارچه و سوزن، گیره کاغذ، چاقوی تیز، میل بافتنی، مداد نقره‌ای، روبان شطرنجی
۱. الگو را اندازه بگیرید و آن‌را روی کاغذ رنگی قرار دهید و اطراف آن‌را با مداد بکشید و حباب را ببرید.
۲. حباب را درست کنید و به وسیله قیطان به هم وصل نمائید، ابتدا اطراف حباب را درست به فاصله چند میلی‌متر از لبه با مداد یک خط کمرنگ بکشید و از لبه با مداد یک خط کمرنگ بکشید و از این خط به‌عنوان راهنما برای سوراخ کردن با کاغذ سوراخ‌کن استفاده نمائید و سوراخ‌ها را با فاصله‌های یکسان و مساوی دور تا دور بزنید.
۳. مقوای حباب را به شکل حباب تا بزنید، و یک قیطان بلند را از یکی از سوراخ‌ها در بالا عبور دهید در جائی که مقوا با هم مماس می‌شود و در داخل یک گره بزنید. دور تا دور حباب قیطان را از سوراخ‌ها عبور دهید و در انتها هم یک گره در داخل بزنید.
۴. حباب‌ را به‌وسیله طرح‌های هماهنگی و یکسان تزئین کنید، دومین الگوی حباب را از مقوا ببرید طرح خودتان را روی این الگو بکشید و شکل را مانند یک استنسیل ببرید. این استنسیل (الگو) را روی حباب برید شده قرار دهید و طرح را به وسیله رنگ کردن روی مقوای حباب انتقال دهید سپس بگذارید تا رنگ خشک شود و مقوا را به شکل حباب تا بزنید و لبه‌ها را در جائی که به هم مماس می‌شوند با چسب بچسبانید.
۵. درست کردن گل سرخ با پارچه برای تزئین حباب آباژور بسیار آسان و راحت می‌باشد، یک تکه نوار بلند از پارچه مورد نظر ببرید و آن‌را به شکل دایره چین دهید و جمع کنید و به هم بدوزید، می‌توانید یک گل کوچک‌تر به همین روش درست کنید و گل بزرگتر را زیر و گل کوچکتر را روی آن قرار دهید و به هم بدوزید، و هر دو را روی حباب وصل نمائید و وسط گل را با گیره کاغذ فرم دهید.
۶. مدل دیگر این‌که حباب‌ را با گلبرگ‌های سه بعدی بسازید، ابتدا یک الگو از گلبرگ‌های گل مورد نظر درست کنید و روی مقوای حباب تمام گلبرگ‌ها را با چند عدد گلبرگ اضافی بکشید و لبه‌های حباب را هم به شکل حلزونی فرم دهید (هفت وهشت) گلبرگ‌ها را تا اندازه‌ای ببرید و آنها را به سمت بیرون تا بزنید و سپس با یک میل بافتنی دندانه‌ها را درست کنید و لبه را هم در امتداد دالبرها ببرید.
۷. این مدل را هم به وسیله قیطان‌های گوناگون بسازید، تمام دور تا دور لبه بالا و پائین حباب را با کاغذ سوراخ‌کن سوراخ کنید، و با مداد نقره‌ای طرح ستاره یا هر طرحی که دوست دارید روی مقوای حباب بکشید و بگذارید تا خشک شود و سپس مقوا را به شکل حباب به هم بچسبانید و بعد از این‌که خوب محکم چسبیده شد روبان شطرنجی را از سوراخ‌های دور تا دور لبه پائین و بالای حباب عبور دهید و به‌صورت پاپیون گره بزنید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید