جمعه, ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 26 April, 2024
مجله ویستا

شمعدان‌های زیبا برای باغ منزل


شمعدان‌های زیبا برای باغ منزل
کاشتن این شمعدان‌های گل خیره کننده در رنگ‌های روشن متالولیک نمونه جالب برای مهمانی‌های تابستانی در باغ منزل می‌باشند، مواد مورد نیاز برای درست کردن این شمع‌دان‌های زیبا بسیار ارزان و در دسترس می‌باشند، از بشقاب‌های فویل یک‌بار مصرف که در بیشتر فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند می‌‌توانید استفاده کنید و از این شمعدان‌های جالب همانند کاسبرگ گل را بسازید و برای ساقه آنها از ترکه‌های باریک چوب استفاده نمائید، این شمعدان‌ها از خاموش شدن شمع‌های شما هنگام وزش باد ملایم تابستانی جلوگیری می‌کنند و حتی شما می‌توانید آنها را روی مقواهائی که همانند چمن می‌باشند در زمین فشار دهید و یا این‌که آنها را در اطراف باغ روی سنگفرش قرار دهید. و دیگر این‌که گلدان‌های بزرگ را با شن پر کنید و آنها را در این گلدان‌ها قرار دهید و به هر ترتیبی که دوست دارید می‌توانید این شمعدان‌ها را بچینید و تزئین کنید.
- مواد و لوازم مورد نیاز:
ماژیک، بشقاب‌های فویل (ظرف‌های یک‌بار مصرف)، قیچی، رنگ مخصوص نقاشی روی شیشه، قلم‌مو، کاسه‌های کوچک فویل، کاغذهای فویل رنگی که شکلات‌ها را با آنها می‌پیچند، چسب، شمع ساده، میخ‌های سر صاف ۵/۲ سانتی‌متر، میله‌های باریک سبز نی خیزران، بشقاب بزرگ فویل
۱. خطوط بیرونی گلبرگ‌های گرد را روی کاسه‌های فویل با ماژیک بکشید و سپس با قیچی در امتداد این خطوط را به شکل گلبرگ‌های گل ببرید.
۲. بیرون و داخل گل‌ها را با رنگ درخشان و روشن مخصوص نقاشی روی شیشه رنگ بزنید و بگذارید تا به‌طور کامل خشک شود. به‌همین روش تمام شمعدان‌ها را بسازید و آنها را در رنگ‌های تکی یا ترکیبی رنگ نمائید.
۳. یک بشقاب کوچک فویل را با کاغذ فویل روشن اگر در دسترستان است بپوشانید و آن‌را خوب صاف نمائید و روی لبه محکم بپیچید، این را هم رنگ بزنید و در داخل گلی که قبلاً رنگ کرده‌اید قرار دهید.
۴. یک ظرف کوچک فلزی را در داخل بشقاب فویل قرار دهید و سپس با میخ هر سه لایه (هر دو گل و ظرف فلزی) را به هم وصل نمائید.
۵. سر میخ بیرون آمده از ته گل را در چوب باریک نی خیزران فشار دهید و گل را به آن وصل و محکم کنید. و مقداری هم چسب بزنید تا خوب محکم شود. وقتی‌که چسب خشک شد شمع را در وسط گل قرار دهید.
۶. اگر دوست دارید که برای آنها برگ بسازید، یک بشقاب بزرگ فویل را در هشت قسمت با رنگ سبز علامت بزنید و دو خمیدگی بین خطوط در امتداد لبه حاشیه بکشید و شکل قلب را درست کنید، علامت‌ها را ببرید و هر کدام به یک برگ تقسیم می‌شوند.
۷. نوارهای باریک تاشده فویل را در زیر هر برگ با چسب وصل کنید، برگ‌ها را در هر دو طرف با رنگ مخصوص نقاشی روی شیشه رنگ بزنید، برگ‌ها را هم به ساقه گل‌ها با تکه‌های دیگر نوار فویل بچسبانید.
با این شمعدان‌های زیبا می‌توانید اطراف باغ یا میز را تزئین کنید و یک منظره زیبا و بی‌نظیر به جشن و مهمانی خود بدهید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید