پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

درمان با آناناس


درمان با آناناس
آناناس از آن دسته غذاهایی است که خوردنش کمی مشکل است. اما به شما تضمین می دهیم که همان لذتی را که از خوردن یک قطعه شکلات می برید، بتوانید از خوردن یک لیوان آب آناناس هم ببرید.آناناس سرشار از ویتأمین ها و مواد مغذی مثل کلسیم، پتاسیم، فیبر وویتامین ث است علاوه بر اینها بسیار کم چربی و کم کلسترول است.این خواص را می توانید از مصرف کمپوت آناناس، میوه تازه آن، میوه یخ زده یا حتی آب آناناس به دست آورید.
یکی از خواص مهم آناناس کمک به ساخت استخوان های سالم و استحکام استخوان ها است. آناناس غنی از منیزیم ماده معدنی ای است که وجودش برای ساخت استخوان ها و ارتباط بافت ها ضروری است. آناناس باعث رشد استخوان ها در بدن جوانان و استحکام استخوان ها در پسران می شود. یک فنجان آناناس حدود ۷۳ درصد منیزیم موردنیاز روزانه بدن را تأمین می کند، از دیگر خواص آناناس می توان به نقش آن در بهبودسرماخوردگی و کاهش میزان سرفه اشاره کرد. اکثر افراد هنگام سرماخوردگی ویتأمین ث یاآب پرتقال بیشتر می خورند غافل از این که خواص آناناس نیز کمتر از آنها نیست.
«بروملین» موجود در آناناس باعث کاهش شدید سرفه یا توقف سرفه های شدید و کاهش میزان لحاظ می شود. پس هنگام سرماخوردگی خوردن آناناس را فراموش نکنید.
منبع : طب مکمل


همچنین مشاهده کنید