چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

جلبک ها


بعضی از جلبکها از قبیل آگاراگار ماکول و خوردنی هستند که در گیاهخواری می توان از آنها استفاده نمود. با این گونه گیاهها می توان ژله و آش تهیه نمود. همچنین با اضافه کردن به آبگوشت بقولات ، آب میوه جات ، شیر وغیره ... به مقدار دو تا ده گرم در لیتر آگاراگارو ۳۰ تا ۵۰ گرم کاراگاهن غذائی فراهم ساخت .
کاراگاهن را می توان به صورت خام در سالاد استفاده نمود. همچنین آنرا بسیار خرد کرده در آبگوشت بقولات یا آش بریزند یا آنکه بصورت خام همراه با بعضی سبزیجات دیگر مصرف کنند(به مقدار یک قاشق مربا خوری برای هر نفر) که در موارد ورم روده ، یبوست های سبک و عفونت روده بسیار مفید و داروی گرانبهائی محسوب می شود.
از آنجا که جلبک سرشار از ید و برم می باشد در نارسائی و بی نظمی کار غدد تجویز و تجویز و توصیه می شود. همچنین در اختلالات عمل اعصاب . بعلاوه در درمان عفونتهای ریوی بسیار مؤ ثر می باشد. برای این کار از جوشانده آنها می توان استفاده نمود و هر چند ساعت یک فنجان از آن را نوشید. برای تهیه جوشانده مقداری از آنرا به مدت ده دقیقه می جوشانند. می توان یک گیاه مفید دیگری مانند پونه به آن اضافه نموده مقداری عسل یا قند نیشکر نیز به آن بیفزایند.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید