جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

مدعی هفتمین قهرمانی


مدعی هفتمین قهرمانی
لانس آرمسترانگلانس آرمسترانگ (Lance Armstrong) برنده شش بار تور دوچرخه سواری فرانسه (Tour de France) رسما اعلام کرد که در تور ۲۰۰۵ این رقابت نیز شرکت خواهد کرد.
آرمسترانگ که ششمین قهرمانی تور فرانسه خود را در روز ۲۴ جولای ۲۰۰۴ جشن گرفته بود، قبل از این اعلام کرده بود که احتملا دیگر در تور دو فرانس شرکت نخواهد کرد.
قهرمان ۳۳ ساله آمریکایی بازگشت خود را به بزرگترین رقابت دوچرخه سواری جهان این چنین اعلام کرد: "من خوشحالم که بالاخره تصمیم خودم را برای تور سال جاری گرفتم. همچنین از اینکه فرصت دیگری دارم تا به هفتمین قهرمانی خود دسترسی پیدا کنم ابراز خوشبختی می کنم".
● اسپانسر جدید
Team Discovery که تیمی از شبکه معروف Discovery Channel است، امسال حامی رسمی آرمسترانگ خواهد بود. این تیم جدید امسال اولین حضور خود را در رقابتهای تور دو فرانس تجربه خواهد کرد.
گرچه این تیم جدید است، اما به نظر می رسد لانس آرمسترانگ با آن مشکلی نداشته باشد و مانند سالهای گذشته بتواند خود را با هم تیمی هایش کاملا هماهنگ کند. پیش از Discover Channel، تیم US-Postal حامی اصلی آرمسترانگ بود.
● رقیب اصلی
گرچه هنوز چیزی مشخص نیست، ولی می توان گفت که رقیب اصلی لانس امسال نیز یان اولریش (Jan Ullrich) آلمانی خواهد بود. تقریبا از شش سال گذشته تا به حال، اولریش رقیب سرسخت آرمسترانگ در تور دو فرانس و رقابتهای دیگر بوده است.
یان اولریش که در سال ۱۹۹۷ توانست قهرمان این رقابتها شود، در تازه ترین اظهارات خود گقته بود که: "بسیار خوشحال شدم خبره شرکت لانس در رقابت امسال را شنیدم. فکر می کنم که امسال نیز رقابت ما تبدیل به یک دویل جذاب شود."
● قهرمان واقعی
لانس از سال ۱۹۹۹ سریال قهرمانی خود را آغاز کرد. او موفق شد در سال ۲۰۰۴ در رقابتهای تور فرانسه (تور دو فرانس) ششمین قهرمانی خود را در پاریس جشن بگیرد.
او در کشورس آمریکا به یک قهرمان رویایی تبدیل شده. یکی از طرفدارن همیشگی او جورج بوش، رییس جمهر آمریکا است.
آرمسترانگ همچنین به عنوان مردی با اراده و اعتماد به نفس زیاد مشهور است. در سال ۱۹۹۷ وقتی که دکترش به آن اعلام کرد که در بدن او غده های سرطانی رشد کرده، شاید کسی فکر نمی کرد که یک مریض سرطانی چند سال بعد به یکی از ستارگان محبوب جهان تبدیل شود. او پس از شنیدن خبر مریضی خود، اراده خود را از دست نداد و با کمک شیمی درمانی و ورزش توانست سرطان را از بدن خود دور کند.


شهریار فکری
منبع : مطالب ارسالی


همچنین مشاهده کنید