پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

شاهزاده برفی کوههای آلپ


شاهزاده برفی کوههای آلپ
بوده میلر اسکی ورزش مفرح و پر هیجانیست. اما اکثرا این ورزش را ورزش قشر مرفه و ثروتمند جوامع مختلف دنیا به علت بالا بودن هزینه هایش می دانند که تا حدی هم این نظریه صحت دارد، اما مسابقات قهرمانی اسکی برای بیشتر هواداران اروپایی یادآور ارتفاعات سویییس و در ایران شمشک، دیزین و آبعلی است.
ـ ولی به نظر شما امپراطور برف و شاهزاده اسکی بازان دنیا چه کسی است؟
تعجب میکنید اگر بشنوید او پسری است که روزی عاشق فوتبال بازی کردن بوده و این قهرمان کسی نیست جز "بوده میلر" که علاوه بر پیروزی در جام جهانی "پارک سیتی" در نوامبر ۲۰۰۳ اولین اسکی بازیست که بعد از بیل جانسون برنده جام جهانی امریکا بود. وی با پیروزیهای متعدد، رقیب اصلی قهرمانان اتریشی مانند شیفر، ناوس و هرمان مایر است.
جام جهانی اسکی در طول فصل در رده های مختلفی مانند down hill, super G و.. برگذار میشود و در مجموع قهرمان کل جام جهانی در فصل تععین می گردد. به پایان رساندن یک مسابقه با هر رتبه و مقامی اهمیت ویژه ای دارد، چون در خاتمه مسابقات مثل مسابقات مثل فرمول ۱ امتیازات محاسبه میشود.
● قهرمان اسکی، عشق فوتبال
ساموئل بوده میلر متولد ۱۹۷۷ نیوهمپشایر است و اسکی کردن از همان دوران خردسالی جزء تفریحات او بوده و نه ورزش تخصصی اش! در نوجوانی به بسکتبال علاقه داشت و به قول خودش عاشق فوتبال بود! هرچند در نهایت سرنوشت او با اعضای باشگاه اسکی نیوهمپشایر گره خورد. مربیان این باشگاه برای او تنها یک جمله می گفتند " بوده میلر اعجوبه اسکی است"
هنگام اسکی در سال ۱۹۹۷ در رده بندی قهرمانی مطلق جهان قرار گرفت و افتخاراتش تا امروز ۸ بار قهرمانی جهان و حضور در لیست ۱۵نفر برتر طی ۴۲ مسابقه بین المللی بوده است و در فصل اسکی ۲۰۰۱- ۲۰۰۲ رتبه چهارم قهرمانی مطلق جهان و فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۳ نیز رتبه دوم را کسب کرد. سال گذشت هم پس از پیروزی های اغاز فصل توانست شانس اول قهرمانی مطلق جهان در رده اسکی مردان باشد.
ـ اما علت انتخاب او به عنوان قهرمان برگزیده و محبوب جهان چیست؟
مهمترین خصوصیت وی تک روی و اراده فردی اش است. شیوه لباس پوشیدن، مصاحبه و مسافرت هایش هم با هم تیمی هایش دارن رالوز و اریک شلبی تفاوت دارد. حتی عده ای او را به ستاره راک اند رول تشبیه می کنند. این القاب و محبوبیت غیر عادی میلر بیش از هر چیز به شیوه زندگی اش مربوط است. بوده در کلیه سفرها و تورهای اسکی با اتومبیل کاروان ۱۰ متری و آشپز و راننده خود سفر میکند، کلاه کابوی بر سر می گذارد و لباس جین و چرم میپوشد. کاروان او شامل یک سالن نشیمن، سیستو صوتی و تصویری و یک خوابگاه اشرافی دو نفره سلطنتی است.
وی در خصوص این شیوه زندگی اش میگوید "من از هتل و مسافرتهای پی در پی تکراری متنفرم. هر شب از هتلی به هتلی دیگر و غذاهای مختلف! ازدحام، شلوغی، ترافیک ... اگر بخواهم قهرمان جهان بشوم باید آرامش داشته باشم. تختخواب اختصاصی و بالش محبوبم! آشپزخانه مجهز برای خوردن غذاهای محبوبم و ...
البته این شیوه زندگی شهرت و ثروت قابل توجهی نیز برای او به ارمغان آورده، قرارداد های تبلیغاتی و گزارشات مختلف شبکه های تلویزیونی که هر یک سهم به سزایی در محبوبیت و شهرت این شاهزاده اسکی باز اروپا داشته اند!
منبع : مطالب ارسالی


همچنین مشاهده کنید