جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

جادوگری زنانه


جادوگری زنانه
مادر بزرگ‌هایمان همیشه می‌توانستند با یک کار کوچک و ساده مشکلات بزرگی را که در حوزه اختیارشان به وجود می‌آمد، حل کنند.
آنها هیچ وقت از ته گرفتن برنج مهمانی شب‌شان و یا کثیف شدن قاشق‌های نقره جهیزیه‌شان نگران نمی‌شدند. انگار همیشه یک «فوت کوزه‌گری» بلد بودند تا با آن به همه کار‌ها سامان بدهند. این ستون جایی است که ما هم به شما همان «فوت» کوتاه، معروف و کارآمد را یاد‌آور می‌شویم تا شما هم در حیطه اختیاراتتان جادوگر قابلی شوید.
● تمیز کردن لوستر‌ها و گل‌های مصنوعی
یکی از شکایت‌های همیشگی خانم‌ها، دشوار بودن تمیز کردن لوستر‌ها و گل‌های مصنوعی است اما ما به شما روشی را نشان می‌دهیم که به سادگی و بدون دردسر از پس این کار‌ها برآیید. با این روش دیگر نیازی به جدا کردن قطعات لوستر نخواهید داشت: ابتدا، زیر لوستر، پارچه‌ای پهن کنید تا قطرات آبی که از لوستر می‌چکد، روی آن بریزد و فرش شما خیس نشود.
سپس یک کاسه یا یک ظرف دهان گشاد را که حاوی الکل و آب به نسبت ۱ به ۳ است، بالا ببرید و زیر هر یک از آویز‌ها بگیرید، به طوری که قطعات بلورین آنها در مایع داخل ظرف قرار بگیرد. به این ترتیب قطعات بلورین به راحتی تمیز خواهد شد و اثر انگشت و پرز پارچه روی آنها نمی‌ماند. برای قطعات بلورین که تمیز کردن آنها به این روش ممکن نیست، می‌توانید از پارچه‌ای که در این مایع خیس کرده‌اید، استفاده کنید و به لوستر خود درخشش خاصی ببخشید. در مورد گل‌های مصنوعی هم روش زیر، کار را بسیار ساده می‌کند. ابتدا درون یک ظرف، آب ولرم و پودر لباسشویی بریزد و بعد گل‌ها را داخل آن قرار دهید. بعد از گذشت یک ساعت گل‌ها را خارج کرده و آبکشی کنید و بعد با سشوار آنها را خشک کنید. برای گل‌های مصنوعی ظریفتر که نمی‌شود آنها را با آب شست، مقداری نمک درون پا‌کتی ریخته و گل‌ها را داخل پاکت قرار داده و خوب تکان دهید، گل‌های شما مثل روز اول خواهند شد.
● جلوگیری از بو‌های نامطبوع
بسیاری از خانم‌ها، از بوی نامطبوع بعضی مواد غذایی و یا بویی که پس از طبخ غذا، باقی می‌ماند، ناراحتند. برای رفع این مشکلات راه حل‌های متعددی وجود دارد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می‌شود.
برای جلوگیری از پخش شدن بوی ماهی، هنگام سرخ کردن آن، همزمان در ظرف دیگری مقداری سرکه داغ کنید تا بوی ماهی در فضا پخش نشود.
برای از بین بردن بوی نامطبوع غذا از روی ظروف، کافی است ظرف را در آب محتوی کمی سرکه خیس کنید و بعد از مدتی، بشویید.
برای از بین بردن بوی پیاز، می‌توانید دستان خود را قبل و بعد از پوست کندن پیاز، به کمی سرکه آغشته کنید. برای از بین بردن بوی غذا که در آشپزخانه پیچیده است، می‌توانید کمی اسفند یا خاکشیر یا دارچین دود کنید. البته دود اسفند علاوه بر از بین بردن بوی غذا، ‌خاصیت ضدعفونی کنندگی هم دارد. برای رفع بوی بد لوله فاضلاب هم، می‌توانید کمی قهوه داخل لوله بریزید تا بوی زننده آن از بین برود.
برای پاک کردن لایه‌های چربی و دود و غبار که روی پره‌های دستگاه تهویه قرار می‌گیرد و معمولا به سختی پاک می‌شوند می‌توانید از یک اسفنج آغشته به سرکه استفاده کنید.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید