پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

ریزش مو بعد از زایمان


ریزش مو بعد از زایمان
اگر شما هم با مشکل ریزش مو بعد از زایمان روبرو هستید باید به شما بگوییم که دلواپس نباشید. این مشکل امری طبیعی است.
اول از همه باید گفت که نگران نباشید. با داشتن یک بچه جدید آنقدر درگیری دارید که ریزش مو بعنوان آخرین مشکل خود را نشان میدهد. اما در هر صورت بعد از بدنیا آمدن بچه بدن شما به سمت بهبود پیش میرود و در این راه مو هم به حالت عادی برمیگردد. توجه داشته باشید که اصولا موی خانمها بطور طبیعی بین ۵۰ تا ۸۰ مو در روز ریزش دارد. ریزش مویی که بعد از زایمان احساس میکنید حاصل طبیعی عکس العمل بدن شما به وجود بچه در بدن شماست.
پس نگران نباشید موی شما برمیگردد. وقتی حامله هستید بدن شما هورمونهای مختلفی درست میکند و برعکس تعداد زیادی از هورمونها را متوقف میکند. نتیجه آن میشود که ناخنهای شما سریع رشد میکند و دیگر موهایتان نمیریزد و در عوض خیلی ضخیم به نظر میرسد. به محض آنکه بچه به دنیا می آید هر چه مویتان در دوران حاملگی ن میشود که ناخنهای شما سریعتر رشد آنریخته بود فورا میریزد. نهایتا مقدار مویی که از دست میدهید برابر همان مقداری است که اگر حامله نمیشدید از دست میدادید. فقط این مقدار مو را در زمان بسیار کوتاهی از دست میدهید.
معمولا دو ماه بعد از زایمان ریزش مویتان آغاز میشود و تا حداکثر دو ماه پیش از تعادل بدن پایان می یابد. در این بین هم هیچ دارویی وجود ندارد که بتواند معجزه کرده و رشد موهایتان را سریعتر نماید. اما کارهایی وجود دارد که انجام دادنشان کار رشد مو را تحریک میکند. اولین مورد آنست که پوست مویتان را ماساژ بدهید. اینکار باعث تحریک گردش خون زیر پوست سر میشود و در نتیجه به رشد مو کمک میکند.
بعضی از خانمها مصرف انواع روغن (مانند اوکالیپتوس) هنگام ماساژ را کمک بزرگی میدانند اما در این رابطه باید حتما با دکتر خود مشورت کنید. شاید بعضی از این روغنها بسیار قوی باشند. در آخر باید گفت که اگر مشکل ریزش مویتان بیش از دو ماه باقی ماند باید حتما به دکتر مراجعه نمایید.
منبع : سایت کامتونت


همچنین مشاهده کنید