جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

شمع شبیه صندوق جواهرات


شمع شبیه صندوق جواهرات
● مواد و لوازم موردنیاز:
▪ ظرف شیشه‌ای پهن و کم‌عمق
▪ فر
▪ سینی فر
▪ کاغذ آلومینیوم فویل
▪ شن مصنوعی مشکی
▪ مجموعه‌ای از جواهرات بدلی شیشه‌ای، فلزی و سرامیک
▪ موم ژله‌ای شمع
▪ قابلمه
▪ دماسنج گیره‌دار
▪ ملاقه
● روش ساخت:
۱) ابتدا دقت کنید که توری فر شما تراز و در یک سطح باشد، ظرف را پر از آب کنید و آن را روی سینی فر قرار دهید و تراز بودن آن را با چشم تخمین بزنید، اگر توری فر تراز نبود ظرف را با قرار دادن کاغذ تا شده فُویل تنظیم کنید و تراز نمائید، سپس ظرف را از داخل فر بردارید، آب آن را خالی کنید و خوب خشک نمائید.
● نکته طرح:
جواهرات را در شکل و رنگ‌های مختلف انتخاب کنید و آنها را طوری کنار هم قرار دهید که چشم هر بیننده‌ای را خیره کنند.
۲) فر را تا ۱۷۵ درجه فارنهایت (۸۰ درجه سانتی‌گراد) گرم کنید.
۳) یک لایه از شن مصنوعی را در کف ظرف موردنظر بریزید و صاف کنید و جواهرات بدلی انتخاب شده را روی شن قرار دهید.
۴) قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، و به مقدار کافی ژل برای پر کردن ظرف داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید، دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود. سپس به آرامی ژل حرارت داده شده را روی جواهرات مرتب شده روی سطح شن به ضخامت حدود ۵/۲ سانتی‌متر بریزید.
۵) شمع را داخل فر گرم شده به مدت چند ساعت قرار دهید تا حباب‌های داخل آن در طول سرد شدن آهسته از بین بروند. جابه‌جا کردن ظرف ممکن است که به خاطر سنگینی مشکل باشد بنابراین دقت کنید که در هنگام جابه‌جا کردن ظرف را تراز نگه داردی تا ژل داخل آن به‌هم نخورد و شمع شما شکل زیبای خود را حفظ کند.
۶) وقتی‌که ژل تقریباً سرد شد، یک فتیله کوتاه را طوری‌که حدود ۵/۲ سانتی‌متر از جواهرات داخل ژل فاصله داشته باشد در ژل قرار دهید.
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید