جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

چهار‌نکته از‌دنیای پر رمز ‌و ‌راز‌‌ اتاق


چهار‌نکته از‌دنیای پر رمز ‌و ‌راز‌‌ اتاق
● تزئین اتاق کودک
تزئین اتاق کودک باید مهیج و فانتزی باشد. اولین چیزی که باید در دکوراسیون‌بندی اتاق کودکتان به آن توجه داشته باشید، این است که این تزئینات باید مطابق با سن و روحیه کودکانتان انجام گیرد. نباید اتاق فرزند ۳ ساله‌تان را مثل اتاق دختر ۱۳ ساله‌تان تزئین کنید. البته منظور این نیست که باید هر سال با بالا رفتن سن فرزندتان تزئین اتاق او را به هم بزنید. منظور این بود که باید اتاق کودکان را با توجه به گروه سنی آنها دکوربندی کنید.
● رنگ‌های متناسب برای اتاق کودک
ببینید کودکتان به چه رنگی علاقه دارد. اگر هنوز سنشان به حدی نرسیده که بتوانند به خوبی صحبت کنند، یک جعبه مداد رنگی در جلویش بگذارید تا خود یکی از رنگ‌ها را که دوست دارد انتخاب کند. کودکان بزرگ‌تر خود می‌توانند به شما بگویند که دوست دارند رنگ اتاقشان چه رنگی باشد. یادتان باشد که اولویت با علاقه خود بچه‌هاست. سعی نکنید مدل و رنگ دلخواه خودتان را به زور به بچه‌ها تحمیل کنید. شخصیت آنها از همین سنین شکل می‌گیرد و اتاقشان می‌تواند آینه خوبی برای نشان دادن شخصیتشان باشد. البته منظورم طرح و رنگ‌های غیرمعقول آنها نیست. باید محدودیت تعیین کنید اما باز آنها را در انتخابشان آزاد بگذارید.
● اتاق کودکتان را با ابتکار تزئین کنید
از تخیل و ابتکارتان استفاده کنید و از کودکتان نیز برای رنگ کردن اتاق‌ها کمک بخواهید. دیوارهای اتاق می‌تواند به طرز مبتکرانه‌ای با نقاشی‌های کودکتان تزئین شود. می‌توانید از آلبوم‌ها و عکس‌های ویژه در مجلات و اینترنت در این زمینه کمک بگیرید.
● مبلمان اتاق کودک
با وجود طراحی‌های جالب و خاص برای مبلمان اتاق کودک موجود در بازار، کار شما کمی ساده‌تر شده است. می‌توانید اتاق دخترتان را مثل اتاق پرنسس‌ها صورتی و رمانتیک تزئین کنید. می‌توانید اتاق پسرتان را شکل قهرمانان یا اتومبیل‌سواران طراحی کنید که مثلاً تختخوابش به شکل ماشین مسابقه باشد. و یا بسیاری طرح‌های دیگر که مطابق با علاقه و روحیه کودکتان نیز باشد.
منبع : بیرتک


همچنین مشاهده کنید