شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

با پیرترین بازیکن حاضر در جام قهرمانان اروپا


با پیرترین بازیکن حاضر در جام قهرمانان اروپا
● بالوتا؛ بهتر از پزشکان!
«من مسن‌ترین بازیکن نیستم اما جزو پرتجربه‌ترین‌ها هستم.» مارکوبالوتا دروازه‌بان لاتزیو در حالی این حرف‌ها را بیان می‌کند که گفته می‌شود در پایان دوران بازیگری قرار دارد. وی که رابطه‌ای خوب و قوی با تمامی بازیکنان و مربیان دارد امیدوار است که شرایط پیش‌آمده به‌زودی پایان یابد.
بالوتا در حالی در دروازه لاتزیو به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان اروپا حضور یافت که همواره نبردی بین بازیکنان جوان و باتجربه برای حضور در میدان وجود داشته است. او که ۴۳ سال دارد جزو مسن‌ترین بازیکنان حاضر در این رقابت‌هاست. وی در این باره می‌گوید: «خیلی خوشحال هستم که مجددا توانستم در این رقابت‌ها حضور پیدا کنم. هر کسی دوست دارد در این رقابت‌ها که سطح بالایی دارد حضور پیدا کند. در اینکه توانسته‌ام با وجود سن بالا در ترکیب حاضر شوم هیچ رازی نهفته نیست و تماما به تلاش من بستگی داشته است. همواره سعی کرده‌ام که در تمرینات حضور خوبی داشته باشم. در این راه همچون گذشته روحیه بالایی نیز دارم که در کسب نتیجه لازم به من کمک می‌کند.
۵۰ درصد
وی می‌افزاید: به نظر من داشتن روحیه،۵۰ درصد کسب موفقیت را تضمین می‌کند. مارکو از جمله بازیکنانی است که در طول دوران بازیگری‌اش هیچ مصدومیتی را تجربه نکرده است. او اعتقاد دارد که داشتن زندگی سالم و طبیعی در کنار آرامش باعث می‌شود که با شرایط بهتر و راحت‌تر هماهنگ شود. وی می‌گوید: از خود و از توانایی‌هایم شناخت خوب و نسبتا کاملی دارم، این باعث می‌شود که بتوانم مشکلات خود را بهتر از هر دکتری دریابم. اگر روزی احساس کنم که نمی‌توانم خوب بازی کنم و از فوتبال آنچنان که باید لذت ببرم از فوتبال جدا خواهم شد. در لاتزیو علاوه بر این دروازه‌بان باتجربه و کهنه‌کار «نستورفرناندو سوسلرا» ۲۱ ساله حضور دارد. این دو دروازه‌بان رقابتی فشرده برای حضور در دروازه لاتزیو دارند اما «دلیو روسی» سرمربی لاتزیو بیشتر از دروازه‌بان جوان و باانگیزه به دروازه‌بان باتجربه خود اعتماد دارد. بالوتا می‌گوید: اگر من یک اشتباه مرتکب شوم به دلیل سنم است اما اگر یک دروازه‌بان جوان مرتکب اشتباه شود به دلیل کم‌تجربگی اوست. برای اینکه در ترکیب حضور داشته باشیم با یکدیگر رقابت داریم و سعی می‌کنیم در تمرینات بهتر باشیم. هر فردی که در تمرین بهتر باشد نیز به ترکیب می‌رود.
● ۲۶ فصل بازی در سری A
وی با اشاره به مسابقات سری A و تجربه ۲۶ فصل در این رقابت‌ها با تیم‌های مختلف می‌گوید: «رقابت‌های ایتالیا جزو پرطرفدارترین رقابت‌ها در سطح اروپاست. در این لیگ بازیکنان بزرگ جهان حضور دارند. لاتزیو در چند فصل گذشته با وجود شایستگی‌ها نتوانسته نتایج خوبی کسب کند. در فصل ۲۰۰۰-۱۹۹۹ در لاتزیو بازیکنانی نظیر سباستین ورون، روبرتو مانچینی، الساندرو نستا و آلن بوسکیچ حضور داشتند. مارکو در آن زمان توانست در ۴ بازی لاتزیو در دروازه قرار بگیرد. او در پاسخ به این سوال که بهترین دروازه‌بان جهان چه کسی است می‌گوید: مسلما بوفون. هیچ‌کس بهتر از او کار نمی‌کند. او مسلما بهترین بازیکن و دروازه‌‌بان جهان است.
وی در پایان می‌افزاید: هنگامی که جوان و تازه‌کار بودم همه می‌گفتند برای دروازه‌بانی باید خیلی زحمت کشید و باید سخت کار کرد. اما اکنون که پیرتر شده‌ام باید بیشتر کار کنم چون که با یک اشتباه کوچک دروازه‌بانی جدید جایگزین من خواهد شد. یک دروازه‌بان خوب باید برای کسب پیروزی هر کاری را که می‌تواند انجام دهد.

منبع: uefa
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید