سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

پنجره های زیبا در منزل شما


پنجره های زیبا در منزل شما
▪ فنگ‌شویی در مورد چشم‌انداز پنجره‌ها چه می‌گوید؟
یک چشم‌انداز خوب، نه تنها ارزش خانه را بالا می‌برد، بلکه انرژی مثبت را برای ورود به منزل ایجاد می‌کند، با این وجود اگر منزل شما چشم‌انداز خوبی ندارد، راه‌کارهای زیادی برای کمک به شما وجود دارد.
پنجره‌ها به عنوان چشمان خانه در نظر گرفته می‌شوند. اصل فنگ‌شویی می‌گوید که یک پنجره باید به بهبود چشم‌انداز خانه کمک کند. شما می‌توانید با خرید یک کیت شیشه‌های رنگی، چشم‌انداز شخصی خود را خلق کنید.
چشم‌انداز ساختمان‌های زشت یا یک باغ در هم ریخته، می‌تواند باعث غم شود. بنابراین برای خنثی کردن این اثر، باید به پنجره‌ها و محیط اطراف آنها توجه زیادی کنید. با استفاده از پرده‌های جذابی که چندان هم گران نباشند و کمی خلاقیت، می‌توانید تاثیر فوق‌العاده‌ای بیافرینید. پرده‌ها و رنگ آنها می‌توانند توجه را از چشم‌انداز بیرون به سمت خود جلب کنند.
سنت چینی می‌گوید که پنجره‌های شما احتیاج به رنگ‌های تیره دارند، گرچه ممکن است باعث بروز مشکلات روحی برای خانم‌های خانه شود، از سویی دیگر پنجره‌های جنوبی نیاز به چندین آویز دارند، در غیر این صورت مشاجرات خانوادگی جزیی از ویژگی‌‌های خانه می‌شود، زیرا جنوب تحت نفوذ عنصر آتش است و اگر مقدار زیادی عنصر آتش از طریق پنجره وارد اتاق شود، می‌تواند اشیا را گرم‌تر کند.
به یاد داشته باشید که پرده‌های توری، کرکره و دیگر اشکال پوشش پنجره، ضروری هستند؛ چرا که به طور اطمینان شما دوست ندارید غریبه‌ها از زندگی خصوصی شما مطلع شوند.
از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کرد، این است که باید مراقب پشت‌دری‌های کرکره‌ای بود، زیرا این احتمال وجود دارد که چوب‌های کرکره، تیرهای مخفی مضر تولید کند. اگر متوجه شدید که تیرهای مخفی از طریق پنجره‌ها، چشم‌انداز گوشه‌ها، تیرهای چراغ برق، پشت‌بام‌ها و آنتن‌ها وارد خانه می‌شوند، یک گیاه سرزنده گلدانی را در لبه پنجره بگذارید تا آنها را رفع کند.
از نقطه‌نظر فنگ‌شویی، پنجره‌ای که رو به بیرون باز می‌شود، بهتر از پنجره‌ای است که جلوی ورود هوا را می‌گیرد، همچنین دو پنجره باز، بهتر از یک پنجره باز است؛ چون باعث تهویه هوا می‌شود.
نکته مهمی که باید در این‌جا اشاره کرد، این است که باید هر چه سریع‌تر و زودتر، شیشه‌های شکسته و ترک خورده پنجره‌ها را عوض کنید؛ چرا که موجب خستگی چشم، سردرد و مشکلات سلامتی می‌شوند. پرده‌های جذاب و قاب پنجره‌ای که گل و گیاه زیبا در آن باشد، به تلطیف اثرات ناشی از گوشه‌های تیز پشت‌بام‌ها، آنتن‌ها، بشقاب‌های ماهواره و تیرهای چراغ برق و دور کردن چشم‌انداز ناخوشایند پنجره کمک می‌کند.
منبع: کتاب کوچک فنگ‌شویی
شیلا هدایت‌پور
منبع : .tehroon۲۰


همچنین مشاهده کنید