پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

آقایان:چه کارها که نمی کنند!


آقایان:چه کارها که نمی کنند!
در این‌باره که مردان برای غرق در شادی کردن زندگی همسرانشان چه کارهایی انجام داده‌اند، حکایت‌های بسیار خارق‌العاده‌ای شنیده‌ایم. آنها داستان‌هایی است که از مهربانی غیرعادی، دوست داشتن دیوانه‌وار، ایثار و محبتی بی‌‌حد و مرز بودن صحبت می‌کند.
در این داستان‌ها درس‌هایی نهفته که لازم است پیوسته از آنها آگاه باشیم. شما نه تنها باید به همسرتان بگویید که دوستش دارید، بلکه لازم است در هر فرصتی که به دست می‌‌آورید، عشق خود را نشان دهید.
یادم می‌‌آید که (جون)، با چشمانی اشک‌بار به همه می‌‌گفت ‌(وقتی که پشتم به شدت درد گرفت، مرا با عجله به بخش فوریت‌های پزشکی بردند. پس از یک هفته آویزان کردن وزنه به پشتم، سرانجام مرخص شدم. پزشک معالجم گفت که باید یک هفته دیگر در بستر بمانم و استراحت کنم. وقتی که سرانجام در بستر دراز کشیدم و در زیر ملافه و پتو استراحت کردم، آنچه دیدم باورم نمی‌‌شد. یک تلویزیون نو با دستگاه کنترل از راه دور برایم در اتاق گذاشته شده بود. شوهرم نیمی از حقوقش را پرداخته بود، برای این که من راحت باشم.)
(ویرجینیا) می‌گفت که شب‌ها در خانه خود برای شرکتی به وسیله تلفن بازاریابی می‌‌کرد. یک شب، وقتی پشت میز کارش نشست، دید که تلفنی روی میز قرار دارد که گوشی آن روی گوشش قرار می‌‌گرفت و مانند گوشی‌های مورد استفاده اپراتورهای مخابرات بود. آن تلفن را شوهرش، بدون اطلاع وی، برایش خریده بود.
شوهرش نگران این موضوع بود که نگه‌داشتن گوشی تلفن در یک دست، آن هم برای ساعت‌های طولانی، چقدر ناراحت کننده است و دیگر آن‌که، چنین کارکردنی سرانجام به کشیدگی عضلات گردن منجر خواهد شد.
(کری) که با یک کارگر ساختمانی ازدواج کرده بود، گفت (ماریون، شوهرم، در سالگرد ازدواجمان، بزرگ‌ترین ضربه زندگی را به من زد و باعث شد بی‌‌اندازه یکه بخورم. او ترتیبی داد که ما، در همان مکانی که بیست و شش سال پیش ازدواج کرده بودیم، پیمان زناشویی خود را تجدید کنید. او لباسی تازه خرید، به دخترمان لباس ساقدوش را پوشاند و تاج گلی بزرگ مخصوص سر عروس هم برای من خرید. هنگامی که مراسم به پایان رسید، همه ما را برای شام به رستوران برد؛ جایی که، سراسر شب اشک شوق از چشمانم جاری بود.)
(کارولین) گفت که شب سال نوی سال ۱۹۸۹ را هرگز فراموش نمی‌‌کند. در ساعت سه بعدازظهر یک خودرو لیموزین سفیدرنگ جلو در خانه‌شان متوقف شد. (شوهرم پاکتی قهوه‌ای رنگ به دستم داد و به من و یکی از دوستانم امر کرد سوار خودرو شویم. درون پاکت تعدادی عکس و یک نوار ضبط‌صوت یافتیم. در نوار موضوع فیلم ماموریت ناممکن بود با این دستور عمل که شوهرانمان را پیدا کنیم.
نخستین توقف ما در یک فروشگاه زنجیره‌ای شناخته شده در محله خودمان بود. نمی‌‌توانید تصور کنید وقتی که ما را به داخل اتاقی بزرگ پر از لباس‌های مهمانی هدایت کردند، چقدر شگفت‌زده شدیم. لباس‌های اندازه دوستم در سمت چپ و مال من در سمت راست بود. به ما گفته شد یک دست لباس، یک جفت کفش و دیگر لوازم را برداریم و در مدت یک ساعت و نیم لباس‌هایمان را از فرق سر تا نوک پا عوض کنیم. سپس ما را با همان خودرو به سوئیتی در یک هتل بردند که پر بود از دسته‌های گل سرخ، نوشیدنی‌های خوشمزه، تزیینات و فضای آکنده از نوار موسیقی. رفتاری که در آن فروشگاه زنجیره‌ای با من شد، رفتاری بود که با فردی مشهور می‌‌شود و تا امروز در خاطرم باقی است.)
این مردان احساساتی و فوق‌العاده‌، بی‌‌تردید می‌‌دانند چگونه چراغ دل زنشان را روشن کنند!
▪ برای زن ها مهم است
می‌‌دانید چه کارهایی را باید انجام دهید تا چراغ دل خانم‌هایتان را روشن کنید...
_ چند دقیقه پیش از زن به داخل خودرو رفتن و گفتن این که (عزیزم، خودرو را برای تو گرم می‌‌کنم.)
_ به محل کار زن تلفن زدن و از او پرسیدن که آیا چیزی لازم دارد که مرد سر راهش به خانه از فروشگاه زنجیره‌ای بخرد.
_ به هنگام شب همه درها و پنجره‌ها را بستن، به این منظور که زن احساس امنیت کند.
_ صبح، پس از برخاستن زن از خواب، یک فنجان قهوه آوردن و برروی پاتختی گذاشتن.
_ صبح، در صورت زودتر از زن بیدار شدن، رعایت کامل سکوت را کردن که زن از خواب بیدار نشود.
_ اگر زن قصد خوابیدن دارد، مرد نوشته‌هایی را که به طور حتم باید بخواند، به بستر نیاورد.
_ به محل کار زن تلفن زدن، فقط برای گفتن این که چقدر دوستش دارید.
_ در کنار اتومبیل به زن سلام کردن و یاری دادن به او برای آوردن آنچه از فروشگاه‌ خریده است.
_ مرد در حضور زن، به دوستش بگوید که زن او چقدر فوق‌العاده است.
_ از زن پرسیدن که دوست دارد کدام کانال تلویزیون را تماشا کند.
_ بی‌ آن‌که زن از مرد بخواهد، مرد توجه کند که زن چقدر زیباست.
_ مرد در کارهای خانه، از قبیل کشیدن جارو برقی، گردگیری، شست‌وشو و تمیز کردن پنجره‌ها به زن کمک کند.
_ کمک کردن مرد به زن در کارهایی مثل استحمام بچه‌ها، برای آن‌که که زن بتواند استراحت کند.
منبع : tehroon۲۰


همچنین مشاهده کنید