جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا
اسرار جذب مشتری
مشتریانی که از خرید یا استفاده از خدمات یک شرکت رضایت دارند، خود به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای آن شرکت محسوب می شوند و شرکت در این راستا هزینه کمتری صرف می کند. شرکتی که مشتریان ناراضی فراوانی دارد، هزینه های بسیار زیادی را متحمل می شود.
طبق آمار، در حدود ۵۰ درصد مشتریان ناراضی، هرگز شکایت خود را به شرکت مربوطه ارائه نمی کنند و فقط تعدادی از آنها با مشتریان دیگر درد و دل می کنند. در حالی که بین ۵۰ تا ۹۰ درصد مشتریان ناراضی، تصمیم می گیرند از شرکت دیگری خرید کنند.
طبیعی است که هر شرکت، دارای تعدادی مشتری ناراضی نیز باشد ولی آن شرکتی موفق است، که بتواند از این کیمیای شغلی بهره برده و تجارب منفی مشتریان خود را به تجارب مثبت تبدیل کند.
باید به کارمندان آموزش داده شود تا شکایات مشتریان را منبع ارزشمندی از اطلاعات بدانند و باور داشته باشند که هر فرد شاکی، نماینده ای از مجموعه شاکیان مشابه است.
در این زمینه، تغییر دید منفی یک مشتری با برخوردی صحیح و پیدا کردن راه حلهای مثبت، بسیار موثر است.
در واقع باید سعی کرد تا در برخورد با شکایات، حالت تهاجمی به خود نگرفته و ضمن پیدا کردن راه حلهای مناسب، به همه شکایات با دقت کامل گوش داد. زیرا از آنها باید درس گرفته شود.
از مشتریانی که شکایت خود را بیان می کنند، باید به این دلیل که شرکت را از مشکلات آگاه کرده، قدردانی کرد.
با این کار می توان آنها را به مشتریان همیشگی و وفاداری تبدیل کرد.
حل مشکلات در همان ابتدا، کار بسیار عاقلانه ای است. به این ترتیب، مشتریان بیشتری جذب می شوند، زیرا مشتریان خوب، بر تعداد مشتریان جدید می افزاید.
منبع : سایت هشت
همچنین مشاهده کنید
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
خرید میز و صندلی اداری
خرید بلیط هواپیما
گیت کنترل تردد
اصفهان اسرائیل ایران حمله ایران به اسرائیل انفجار ایران و اسرائیل ارتش جمهوری اسلامی ایران دولت حسین امیرعبداللهیان جنگ ایران و اسرائیل جنگ دولت سیزدهم
زلزله سیل هواشناسی قتل تهران شهرداری تهران سیلاب فضای مجازی قوه قضاییه پلیس سازمان هواشناسی وزارت بهداشت
فرودگاه قیمت خودرو فرودگاه مهرآباد قیمت طلا بانک مرکزی خودرو بازار خودرو قیمت دلار ایران خودرو بورس دلار قیمت سکه
تلویزیون احسان علیخانی عمان سینمای ایران کتاب دفاع مقدس سریال تئاتر موسیقی
چین دانشگاه آزاد اسلامی
رژیم صهیونیستی فلسطین آمریکا غزه عملیات وعده صادق جنگ غزه روسیه وعده صادق حماس اسراییل سازمان ملل حزب الله لبنان
پرسپولیس فوتبال استقلال صنعت نفت آبادان لیگ قهرمانان اروپا بازی رئال مادرید لیگ برتر منچسترسیتی بارسلونا کشتی فرنگی سپاهان
گوگل هوش مصنوعی سامسونگ تلگرام تبلیغات فناوری اپل وزیر ارتباطات ناسا
سلامت دیابت چاقی پیاده روی درمان و آموزش پزشکی پزشک چای