پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

کد داوینچی


کد داوینچی
انتشارات دابلدی (Doubleday) رمان کد داوینچی (Da Vinci Code) را در ماه مارس سال ۲۰۰۳ به بازار عرضه کرد. این کتاب در لیست بهترین کتابهای معرفی شده در نیویورک تایمز قرار گرفت و میلیون ها نسخه از آن در طی یک سال به فروش رفت
شهرت این کتاب به حدی بود که دست اندار کاران هالیوود تصمیم به ساخت فیلمی از داستان آن در سال ۲۰۰۵ گرفتند. رمان کد داوینچی یک ماجرای هیجان انگیز از باندهای مخفی و خیانت کار کلیسای کاتولیک و افشای حقایق زندگی عیسی مسیح است.
یک متخصص معروف دانشگاه هاروارد در امور کشف رموز برای شناسایی یک سری از نشانه های رمزی آثار داوینچی به موزه لوور فراخوانده شد. در رمزگشایی این کدها او از بزرگترین راز کلیسای کاتولیک که در طول قرن ها از مردم پنهان مانده بود، پرده گشود.
در طول این رمان راز کلیسای کاتولیک در مخفی کردن بزرگترین واقعیات درباره زندگی عیسی مسیح و خیانت این کلیسا در پنهان کردن حقایق از توده مردم فاش می شود.
بر اساس این رمان لئوناردو داوینچی کدها و نشانه های رمزی متعددی از حقایق زندگی عیسی مسیح را در آثارش به ویژه در تابلوی شام آخر خود به تصویر کشیده است. در این تابلو همسر عیسی مسیح مری مگدالن (Mary Magdalene) در کنار مسیح به تصویر کشیده شده است.
اگرچه به نظر می رسد که این کتاب یک رمان محض است ولی تمامی مسائل مطرح شده در آن براساس واقعیت بوده که تحقیقات دقیقی نیز در مورد آنها انجام شده است.
نکته قابل توجه آن است که بنظر می رسد هدف اصلی از تهیه رمان و فیلم نشانه گیری قلب اعتقادات کاتولیک ها باشد. برای مثال کتاب رموزی از قبیل اینکه میسح خدا نیست، با زنی به نام مری مگدالن ازدواج کرده و صاحب فرزند دختری شده و خانواده مشهوری سرپرستی دختر آنها را به عهده گرفته که نسل این خانواده هم اکنون نیز در اروپا ساکن هستند را فاش می کند.
البته کلیسای کاتولیک از تمامی این حقایق آگاه بوده و قرن ها برای مخفی کردن آنها تلاش می کرده و حتی در این راه دست به قتل های زیادی نیز زده است.
لازم به ذکر است که انتشار این رمان مخالفت گسترده کلیسای کاتولیک را در پی داشته است. زیرا این کتاب نه تنها باعث بدنامی و معرفی کلیسای کاتولیک به عنوان مرکز برخی فعالیت های نادرست شده بلکه اقدام به نقد عقاید مسیحیان از پایه می نماید.
منبع : بانک اطلاعات گردشگری


همچنین مشاهده کنید