جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

جوان کردن پوست با خوردن زردآلو


جوان کردن پوست با خوردن زردآلو
در این میوه ویتامینA به حد وفور یافت می شود که به رشد اطفال کمک کرده و باعث تقویت قوه بینایی انها می شود.
● زردآلو منبع بتا کاروتن
دربین سبزیجات، هویج بیشترین مقدار بتا کاروتن را دارد ودربین میوه ها ، زردآلو اینگونه است. هیچ میوه دیگری به این اندازه دارای بتا کاروتن نیست. بتا کاروتن از دسته کاروتنوئیدها و پیش ساز ویتامین A دربدن است . همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان، بدن را از صدمات رادیکال های آزاد حفظ می کند.
اخیراً ثابت شده است که تعداد زیادی کاروتنوئیدهای دیگر مثل کورستین ومقادیر زیادی اسید سالیسیلیک در زردآلو وجود دارد . این مواد متعلق به گروه بزرگی از مواد بیواکتیو هستند ومی توانند از مواد غذایی ، مواد درمانی بسازند و غشاء مخاطی را نوسازی بکنند .
● جوان کردن پوست با خوردن زردآلو
بتا کاروتن موجود در زرد آلو مانع پینه بستن وخشک شدن پوست می شود. وقتی پوست بدن ، پوسته پوسته شده وسفید یا خاکستری رنگ می شود نشانه کمبود بتا کاروتن است. بتا کاروتن مثل یک پوست طبیعی از داخل اثر می کند.
● زرد آلو محافظی درمقابل صدمات ناشی از اشعه ما وراء بنفش خورشید
درتابستان مقدار کاروتن محافظ موجود درپوست کم می شود و هر قدر اشعه ماوراء بنفش شدیدترباشد، به همان نسبت کاروتن بیشتری در بدن مصرف می شود. بتا کاروتن دربدن یک پوشش محافظ در مقابل رادیکال های آزاد به وجود می آورد .
نور آفتاب ، نیکوتین سیگار، استرس ومواد مضر ، سبب تولید رادیکال های آزاد خطرناک دربدن می شوند. بتا کاروتن این توانایی را دارد که به مقابله با این رادیکال ها برخیزد وانرژی تخریبی آنها راکم کند.
کاروتن موجود در پوست به عنوان یک محافظ درمقابل اشعه ماوراء بنفش عمل می کند. اگر از کرمهای ضد آفتاب هم استفاده نشده باشد، قهوه ای شدن پوست راتسهیل واز سرخ وسوختن پوست جلوگیری می کند.
● روغن مغز هسته شیرین زرد آلو
ملین معده و نرم کننده مفید است وروغن مغز هسته تلخ زردالو اماس است وخوردن ومالیدن ان برای مبتلایان به بواسیر مفید است وریختن چند قطره از ان در گوش باعث تسکین درد می شود.
جوشانده برگ درخت خشک زرد الو کرم معده (یک نوع انگل ) را از بین می برد و ادرار را زیاد می کند . شکوفه درخت ان ضد خونریزی است واگر جوشانده ای از ان تهیه کرده و چند قطر در بینی مبتلایان به خون دماغ بچکانید اثر معجزه اسای ان را بسیار سریع مشاهده می شود .


miladhospital
منبع : تارنمای ایرانیان استرالیا


همچنین مشاهده کنید