سه شنبه, ۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 23 April, 2024
مجله ویستا

مدل های کیا (Kia)


مدل های کیا (Kia)
● سید - ۲۰۰۷
کمپانی کیا (KIA) در نمایشگاه خودروی پاریس سال ۲۰۰۶ خودروی کوچکی با نام سید (Cee,d) به نمایش گذاشت که جهت ارائه در بازار های اروپا طراحی و تولید می گردد . کیا - سید (Kia Cee,d) در گروه خودروهای کوچک خانوادگی قرار دارد (Small Family car) و در سه نوع بدنه ۳ در بدون صندوق ، ۵ در بدون صندوق و ۵ در استیشن واگن تولید می گردد. از رقبای این خودرو می توان به رنو - مگان (Renault Megane) ، سیتروئن - سی ۴ (Citroen C۴) ، آلفارمئو - ۱۴۷ (۱۴۷ Alfa Romeo ) و هوندا - سیویک (Honda Civic) اشاره کرد. یکی از پیشرانه های این خودرو ۴ سیلندر ۶.۱ لیتری بوده که قادر به تولید ۱۲۲ اسب بخار نیرو می باشد.
● کارنس - ۲۰۰۷
کیا - کارنس (Kia Carens) از خودروهای ون (Van) تولیدی کمپانی کیا (Kia)می باشد که در گروه ون های کوچک و چند کاره (MPV) جای دارد . نسل سوم کیا - کارنس (Kia Carens) در سال ۲۰۰۶ وارد بازار این گروه از خودروها گردید . مدل مذکور در کشور سازنده و اروپا با همین نام یعنی کارنس (Carens) عرضه می شود ولی در آمریکای شمالی با نام روندو (Rondo) به فروش می رسد. از رقبای کیا - کارنس (Kia Carens) می توان به مزدا - ۵ (Mazda ۵)، اپل - زافیرا (Opel Zafira) و رنو - سنیک (Renault Scenic) اشاره کرد. از پیشرانه های ارائه شده در این مدل موتوری ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر با توانایی تولید ۱۴۵ اسب بخار نیرو را می توان نام برد.
● پیکانتو - ۲۰۰۶
کیا - پیکانتو (Kia Picanto) خودرویی است جمع و جور و شهری (Compact) که در اتاق چهار در بدون صندوق (Hatchback) عرضه می گردد . می توان آنرا با دوو - ماتیز (Daewoo Matiz) از لحاظ ظاهر و ابعاد مقایسه کرد. از موتوری ۴ سیلندر خطی به حجم ۱.۱ لیتر استفاده کرده که قادر به تولید ۶۵ اسب بخار قدرت می باشد. انتقال نیرو در کیا - پیکانتو به چرخهای جلو است.
اسپورتیج - ای ایکس - ۲۰۰۶
کیا - اسپورتیج (Kia Sportage) خودرویی است شاسی بلند (SUV) ولی با ابعاد موتوری کوچکتر نسبت به مدل کیار سورنتو. از موتوری به حجم ۲‎/۷ لیتر ۶ سیلندر (V) وی شکل به قدرت ۱۷۳ اسب بخار بهره می برد و انتقال نیرو در آن به هر چهار چرخ می باشد.
● ریو - ۲۰۰۶
کیا - ریو (Kia Rio) خودرویی است چهاردر و در گروه کوچک (Compact) قرار
می گیرد. مدل جدید این خودرو با ظاهری متفاوت به مدلی که در ایران وجود دارد وارد بازار شده است و از موتوری ۱‎/۶ لیتری ۴ سیلندر خطی (Line) استفاده کرده که این موتور توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار را دارد و انتقال نیرو در آن به چرخ های جلو می باشد.
● اپتیما - ۲۰۰۶
کیا - اپتیما (Kia Optima) خودرویی است چهاردر صندوقدار (Mid-size Sedan) در گروه متوسط می باشد. نسبت به مدل قبل با ابعادی بزرگتر و کیفیتی بهتر ارائه می گردد و از موتوری ۲‎/۷ لیتری ۶ سیلندر (V) وی شکل استفاده کرده که می تواند حداکثر قدرت ۱۷۰ اسب بخار را فراهم آورد. انتقال قدرت در کیا اپتیما به چرخ های جلو می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید