پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود فولکس واگن (Volkswagen)


مدل های موجود فولکس واگن (Volkswagen)
● فوکس - ۲۰۰۶
فوکس (Fox) از کوچکترین محصولات کمپانی فولکس واگن (Volkswagen) آلمان می باشد که البته در کارخانه ای واقع در کشور برزیل تولید می گردد. فولکس واگن - فوکس (Volkswagen Fox) خودرویی است کوچک بدون صندوق (Hatchback) که در دو نوع بدنه دو در و چهار در عرضه می شود. از پیشرانه های استاندارد خودرو می توان به موتوری ۴ سیلندر به حجم ۱‎/۶ لیتر اشاره کرد که قادر است ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید نماید.
● پاسات - ۲۰۰۶
فولکس واگن - پاسات (Volkswagen Passat) یکی از پرفروش ترین خودروهای گروه متوسط (Mid-size) در آمریکا می باشد. این خودرو چهاردر صندوق دار (Sedan) می باشد. تویوتا کمری (Toyota Camry) و نیسان ماکسیما (Nissan Maxima)از مهم ترین رقبای پاسات به شمار می روند از موتوری ۴ سیلندر خطی (Line) به حجم ۲ لیتر و توان تولیدی ۲۰۰ اسب بخار بهره مند است. قدرت موتور به چرخ های جلو منتقل می شود.
● توارگ - ۲۰۰۶
فولکس واگن - توارگ (Volkswagen Tuareg) خودرویی است لوکس و راحت که در گروه خودروهای شاسی بلند (SUV) قرار می گیرد. از مهمترین رقبای آن می توان به بی ام و ایکس ۵ (BMW X۵) و ولوو ایکس سی ۹۰ (Volvo XC۹۰) اشاره کرد. از موتوری ۶ سیلندر (V) وی شکل به حجم ۳‎/۲ لیتر استفاده کرده و قادر است ۲۴۰ اسب بخار نیرو تولید نماید.
انتقال نیرو نیز به هر چهار چرخ می باشد.
● بیتل - ۲۰۰۶
فولکس واگن - بیتل (Volkswagen Beetle) خودرویی است دو در بدون صندوق (Coupe Hatchback) که در گروه کوچک (Compact) قرار دارد. از پرفروش ترین تولیدات کمپانی فولکس واگن می باشد. طراحی بدنه خاص آن باعث گردیده تا از بقیه خودروهای هم گروه کاملاً متمایز شود. از موتوری به حجم ۲‎/۵ لیتر ۵ سیلندر خطی (Line) استفاده کرده که توانایی تولید ۵۰ اسب بخار را دارد. انتقال نیرو در آن به چر خ های جلو می باشد.
● گلف - جی ال - ۲۰۰۶
فولکس واگن - گلف - جی ال (Volkswagen Golf GL) خودرویی است چهاردر بدون صندوق (۴-Dr Hatchback) و از بنیانگذاران سبکی خاص در طراحی خودرو می باشد. از موتوری ۴ سیلندر خطی (Line) به حجم ۲ لیتر استفاده می کند که این موتور قادر است حداکثر ۱۱۵ اسب بخار نیرو را به چرخ های عقب منتقل نماید.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید