سه شنبه, ۲۹ اسفند, ۱۴۰۲ / 19 March, 2024
مجله ویستا

۶ نکته اقتصادی برای دکوراسیون خانه


۶ نکته اقتصادی برای دکوراسیون خانه
۱) برای دکوراسیون زیبا و جذاب محیط زندگی خود حتما نیازی نیست از مبلمان گرانقیمت استفاده نمایید. توصیه می کنیم قبل از شروع خرید مبلمان و یا رنگ آمیزی منزل خود سری به چند کتاب فروشی بزنید. با خرید کتب دکوراسیون ممکن است ایده های جالبی در مورد رنگ و نحوه چیده مان وسایل بگیرید.
۲) گاهی می توانید از وسایل و مبلمان قدیمی برای منزل خود استفاده نمایید. وسایل و اشیایی که ممکن است در زیرزمین منزل شما بدون استفاده افتاده باشند یا بعضی از آن ها را بتوانید از مکان هایی نظیر جمعه بازارها تهیه کنید. لازم به ذکر است که در صورت علاقه به خرید از جمعه بازارها سعی کنید در آخرین ساعات روز مراجعه نمایید تا بتوانید با قیمت های مناسب تری خرید خود را انجام دهید. از اینکه بر سر قیمت چانه بزنید تا جنس مورد نظر را با قیمت مناسبی خریداری نمایید اصلا خجالت نکشید.
۳) در صورتیکه محل سکونت خود را اجاره نموده اید و از رنگ آمیزی و یا کفپوش آن رضایت ندارید، سعی نمایید قبل از هرگونه تغییرات با صاحبخانه مشورت نمایید و وی را متقاعد کنید که هزینه رنگ آمیزی و تغییرات را از اجاره کسر نماید.
۴) رنگ آمیزی و تغییر رنگ لوازم، ارزان ترین روش ممکن برای ایجاد تنوع در دکوراسیون می باشد. ضمن اینکه خود شما هم می توانید آن را انجام دهید.
۵) نقشه ها و عکس های قدیمی را در صورتیکه قابی مناسب برای آن ها پیدا کنید از بهترین و ارزان ترین وسایل تزئینی دیوارها می باشند.
۶) هدایایی را که دوستان و اقوام به عنوان هدیه منزل جدید برای شما می آورند، لزوما در کمد و گنجه نگذارید. می توانید از آن ها در نقاط مختلف منزل جهت دکوراسیون استفاده نمایید.
منبع : روزنامه ابتکار


همچنین مشاهده کنید