یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ / Sunday, 18 February, 2018

بخورید و زیبا شوید


بخورید و زیبا شوید
چـیـزهایــی که می خورید می تواند به زیباتر شدن شما کـمک کند. برنامه زیبایی خود را با صبحانه، ناهار و شام آغاز کنید.
● جوانتر به نظر بیایید
بـادام خـواص فـوق العـاده ی ضد پیری دارد. نه تنها حاوی مـیــزان زیادی ویتامین E است (می دانید که این ویتامین جـزء ویـتـامین هایی است که معمولاً پشت ظرف کِرِم ها و لوازم آرایشی از آن نام می بـرنـد)، بـلـکـه حـاوی میزان زیـادی اسـیـد چـرب هـم مـی بـاشـد (کـه بـه نــرم کــردن پوست کمک می کند)، همچنین حاوی آنتی اکسیدان سلنیم می باشد. اما حواستان باشد که زیاد از این ماده ی غذایی نخورید. درست است که خواص زیبایی و آرایشی زیادی دارد، اما میزان کالریش هم بالا است و ممکن است باعث چاقی شود.
● ناخن هایی محکم داشته باشید
با خوردن پروتئین می توانید به ناخن هایتان استحکام بیشتری داده و آنها را تقویت کنید. پروتئین باعث ساختن کراتین (ماده ی تشکیل دهنده ی ناخن) می شود. سینه ی مرغ بدون پوست و استخوان، گوشت بوقلمون، ماهی تن و حبوبات همه در این منظور به شما کمک می کنند.
● موهایی براق داشته باشید
مواد غذایی که حاوی میزان زیادی ویتامین B هستند برای براقتر کردن مو بسیار مفیدند. ویتامین B در تخم مرغ، شیر، سبزیجات، و گوشت مرغ یافت می شود. سیلیکا نیز در براق و سالم نگاه داشتن مو بسیار موثر است. پوست خیار، پیاز، جو خام و جوانه ی لوبیا منابع اصلی این ماده ی معدنی به شمار می روند.
● خشکی پوستتان را از بین ببرید
ماهی به شما در این زمینه کمک زیادی می کند. ماهی (به خصوص ماهی های روغن داری مثل ماهی آزاد) حاوی اسید چرب امگا ۳ می باشد که به مرطوب کردن و تقویت پوست کمک می کند.
● چین و چروک پوستتان را برطرف کنید
ویتامین C سازنده ی کولاژن به راستی در برطرف کردن و از بین بردن چین و چروک موثر است. کیوی منبعی عالی از این ویتامین به حساب می آید چون تقریباً هر کیوی بیش از ۱۰۰ درصد از این ویتامین را در خود دارد. ویتامین C اثرات بسیار مفیدی روی سلامتی دارد، که یکی از این تاثیرات کمک به ساختن کالوژن است. وقتی بدنتان میزان بیشتری از کالوژن در خود داشته باشد، پوست قابلیت ارتجاعی و کششی بیشتری پیدا کرده و چین و چروک راحت تر از بین می روند. منابع دیگر این ویتامین مرکبات، انبه، شهد عسل و پاپایه است.
● آفتاب سوختگیتان را درمان کنید
اگر به خاطر زیاد زیر آفتاب ماندن پوستتان سوخته است، هلو و ذغال اخته بخورید. این میوه های خوشمزه حاوی میزان زیادی ویتامین E می باشند. این ویتامین به برطرف کردن قرمزی و ورم آفتاب سوختگی کمک می کند. همچنین با افزایش قابلیت کشسانی پوست، در از بین بردن چین و چروک نیز موثر است.
● دندانهایتان را سفیدتر کنید
همه ی ما می دانیم که سودا، قهوه، چای و غذاهای شیرین باعث تغییر رنگ و لکه دار کردن دندانها می شوند. اما آیا می دانستید که سیب و کرفس به از بین بردن این تغیر رنگ و سفیدتر کردن دندانها کمک می کنند؟
● گود رفتگی و سیاهی زیر چشمتان را از بین ببرید
هیچ کس دوست ندارد که زیر چشمهایش گود رفته و سیاه شود. اما اگر به این وضعیت دچار شده اید، از ویتامین C به همراه آهن استفاده کنید. این دو ماده با یکدیگر موثرترین راه برای از بین بردن سیاهی و گودرفتگی زیر چشم هستند. از سینه ی مرغ بدون استخوان و پوست (منبعی عالی از آهن) به همراه فلفل سبز، زرد یا قرمز (منبع ویتامین C) استفاده کنید.
● پوستتان را براق تر کنید
برای شاداب، مرطوب و سالم نگاه داشتن پوستتان آب بخورید. ممکن است تابه حال خیلی این را شنیده باشید، اما واقعاً صحت دارد. آب سموم را از بین برده و باعث رطوبت دادن به پوستتان می شود.
● از سرطان پوست پیشگیری کنید
گوجه فرنگی در این زمینه بسیار موثر است چون حاوی سه آنتی اکسیدان مهم ضد سرطان است: بتا کاروتین، ویتامین C و لیکوپن. گوجه فرنگی را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید: خام، پخته یا حتی به شکل سُس. اگر می خواهید جذب لیکوپن را در بدنتان بالا ببرید، گوجه فرنگی را در مقدار کمی روغن زیتون بپزید .

منبع : سایت مردمان

مطالب مرتبط

مصرف هفتگی ماهی خطر سکته را ۵۰ درصد کاهش می دهد


مصرف هفتگی ماهی خطر سکته را ۵۰ درصد کاهش می دهد
ماهیان و آبزیان ارزش تغذیه ای بسیار بالایی دارند و چنانچه به مقدار كافی یعنی هفته ای ۲ تا ۳ بار در برنامه غذایی افراد گنجانده شوند، در پیشگیری از بسیاری از بیماریها و حتی كنترل و كمك به بهبود عوارض و اختلالات مختلف اثرات مهمی خواهند داشت. امروزه ثابت شده است مصرف ماهی و آبزیان در پایین آوردن چربی های نامطلوب خون تأثیر مهمی دارد. همچنین در حفظ تعادل فشار خون و نگهداری آن در حد مناسب است.
چاقی، یكی از اختلالاتی است كه بسیاری از افراد به آن مبتلا بوده و به علت عوارض ناگواری كه در پی دارد، سلامت جامعه را دچار مخاطره می كند. ماهی به علت داشتن تركیبات خاصی موجب سوختن و كاهش توده چربی در بدن می شود. بنابراین مصرف مداوم آن در بینایی نیز مؤثر است و موجب افزایش قدرت بینایی می شود و این موضوع بخصوص برای بهبود بینایی افراد سالمند كه دچار ضعف بینایی هستند، اهمیت بسزایی دارد. تأثیر دیگری كه مصرف ماهی در سلامت انسان دارد، پیشگیری از عفونت است.
مصرف ماهی و آبزیان برای خانمهای باردار و شیرده نیز نه تنها مفید، بلكه ضروری است، زیرا این ماده غذایی در رشد مغز و تكامل عصبی جنین و كودك شیرخوار مؤثر است. همچنین در تنظیم مدت بارداری تأثیر دارد و چنانچه خانمهای باردار در رژیم غذایی خود به مقدار كافی ماهی مصرف كنند، موجب تعادل در مدت بارداری آنها خواهد شد.
اثر مهم دیگری كه مصرف ماهی و آبزیان در سلامت جنین دارند، این است كه وزن جنین را به حالت متعادل نگه داشته و در نتیجه موجب تعادل وزن نوزاد به هنگام تولد خواهد شد.
ـ ارزش غذایی گوشت ماهی
ماهی پروتئین مرغوب با قابلیت هضم آسان دارد. مصرف ماهی در پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی و عروقی نیز نقش مهمی دارد. چربی (امگا ـ ۳) موجود در گوشت ماهی باعث كاهش میزان چربی و كلسترول خون می شود. گوشت ماهی و سایر آبزیان سرشار از ویتامینهای مختلفی چون گروه A,B,D,K,E است. مواد معدنی موجود در گوشت ماهی نظیر فسفر، كلسیم، آهن، سلنیوم، منیزیم، فلوئور، ید و سایر ریزمغذی هستند كه همگی اثر مهمی در سلامتی انسان دارند.
تحقیقات نشان می دهد مصرف ماهی سبب رشد بهتر، هوش بیشتر، سلامت و طول عمر شده و از بیماری گواتر، پوسیدگی دندان و بیماری قلبی ـ عروقی جلوگیری می كند. گوشت ماهی همچنین دارای كلیه اسیدهای آمینه لازم و ضروری برای بدن است و مطالعات امروزه ثابت كرده مصرف ماهی، اثرات معجزه آسایی در درمان بسیاری از امراض مثل پرفشاری، روماتیسم، ذات الریه، سردردهای میگرنی، بیماری كلیوی و آسم دارد.
تأثیر مصرف ماهی در كاهش تمایل به خودكشی، آلزایمر یا فراموشی و درمان افسردگی نیز غیر قابل انكار است و محققان دانشگاه «كوپیو» در فنلاند گزارش كرده اند مصرف مرتب ماهی از خطر خودكشی و افسردگی می كاهد.
ـ مصرف ماهی و رفع سكته های مغزی
چربی (امگا ـ ۳) موجود در ماهی و نقشی كه در مهار تشكیل لخته دارد، احتمال سكته های مغزی را كم می كند كه آثار مطلوب آن را در خانمها بیشتر می توان مشاهده كرد و در كسانی كه هفته ای حداقل یك بار مصرف ماهی دارند، ۷ درصد احتمال سكته مغزی كاهش می یابد. اگر دفعات مصرف ماهی به هفته ای ۵ بار برسد، احتمال سكته مغزی تا ۵۰ درصد نیز كاهش خواهد یافت.
ـ تأثیر مصرف ماهی بر عروق افراد سیگاری
مصرف سیگار و دخانیات به عملكرد لایه سلولی كه سطح داخلی رگها را می پوشاند، آسیب می رساند. بنابراین، یكی از مهمترین علایم پیشرفت رسوب چربی در جدار رگها است (تصلب شرائین) كه با مصرف ماهی می توان به مبارزه با این تغییرات خطرناك برخاست، به شرطی كه ابتدا مصرف دخانیات را ترك كرد.
ـ مصرف ماهی و پیشگیری از سرطان
امروزه بیماری سرطان یكی از بزرگترین آمار مرگ و میر را در جهان به خود اختصاص داده است. سرطانهای ریه و دستگاه گوارش، خون، استخوان، سینه و پروستات در بین مردم شیوع زیادی دارد.
مصرف ماهی و آبزیان دیگر به علت داشتن اسیدهای چرب (امگا ـ ۳) در پیشگیری از ابتلا به سرطان مؤثر بوده و در جوامعی كه مصرف محصولات دریایی بیشتر است، درصد ابتلا به سرطان در بین مردمانش كمتر است.
ماهی یكی از منابع غنی روی و سلنیوم است كه باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده و به طور غیر مستقیم توانایی گلبولهای سفید در حذف سلولهای سرطانی را افزایش می دهد. همچنین ماهی مقادیر بالایی ویتامین D دارد. در تحقیقات متعدد به نقش این ویتامین در پیشگیری از سرطان كولون و پروستات اشاره شده است.
ماهی به دلیل داشتن تركیبات مفید در پیشگیری از آسم كودكان، برونشیت و سایر عوارض ریوی در بزرگسالان نیز اثرات مفیدی دارد. به این ترتیب چنانچه ادعا كنیم ماهی و آبزیان اثرات معجزه آسایی در سلامت انسان دارند، سخنی به گزاف نگفته ایم.
همیشه و در همه حالات، پیشگیری بسیار آسان تر، مفیدتر و ارزان تر از درمان است، بخصوص اگر در امر پیشگیری تأكید اصلی بر استفاده از غذاهای مفید مانند ماهی و آبزیان باشد.

آش گوجه‌فرنگی
▪ سبزی آش تره، جعفری، اسفناج یک کیلوگرم ▪ بادنجان چهار عدد ▪ پیاز دو عدد ▪ لپه ۲۰۰ گرم ▪ برنج ۳۵۰ گرم ▪ گوجه‌فرنگی ۲ تا ۵ ۲ کیلوگرم ▪ گوشت چرخ‌کرده ۰۰۵ کیلو گرم ▪ روغن دو قاشق ▪ …
وبگردی
سیف بعد از کاهش 30 درصدی ثروت مردم بجای استعفا وعده داد / عقب نشینی از کاهش دستوری نرخ سود
سیف بعد از کاهش 30 درصدی ثروت مردم بجای استعفا وعده داد / عقب نشینی از کاهش دستوری نرخ سود - تدابیر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز؛ شامل انتشار اوراق گواهی سپرده ریالی، انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و طرح پیش فروش سکه بهارآزادی در نشست...
دولت ثبات و امید 4 سال پیش در مورد ارز چه گفت؟
دولت ثبات و امید 4 سال پیش در مورد ارز چه گفت؟ - یادآوری سخنی از رئیس جمهور،در برنامه تلویزیونی "دیدگاه"، پیش از انتخابات سال 1392 و نگاهی به نرخ ارز امروز ، 25 بهمن 1396
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه
اظهارات جنجالی احمدی نژاد در مقابل دادگاه - سخنرانی پرحاشیه احمدی نژاد در مقابل دادگاه بقایی
چه کسی به وقت شام را کمدی خطاب کرد؟!!
چه کسی به وقت شام را کمدی خطاب کرد؟!! - امیرقادری منتقد سینما: حاتمی کیا یک فیلم بد و کاریکاتوری ساخته است
تصاویر/ حاشیه و متن اختتامیه جشنواره فیلم فجر
تصاویر/ حاشیه و متن اختتامیه جشنواره فیلم فجر - آیین اختتامیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور و سید عباس صالحی وزیر ارشاد برپا شد.