شنبه, ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 April, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود خودروهای ۲ در


مدل های موجود خودروهای ۲ در
▪ فراری - ۵۹۹ جی تی بی فیورانو - ۲۰۰۶
۵۹۹ جی تی بی فیورانو (Ferrari ۵۹۹ GTB Fiorano) از جدیدترین مدلهای کمپانی فراری است که جزو خودروهای دو در اسپرت قرار دارد . از رقبای اصلی آن می توان به مرسدس مک لارن اس ال آر (Mercedes Mclaren SLR) اشاره کرد . از پیشرانه ای ۱۲ سیلندر به حجم ۶ لیتر که در قسمت میانی و جلوی خودرو نصب است استفاده کرده که توانایی تولید ۶۲۰ اسب بخار قدرت را دارد و از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی که نیروی موتور را به چرخ های عقب منتقل می نماید بهره می برد.
▪ پژو - ۴۰۷ - ۲۰۰۶
مدل ۴۰۷ پژو (۴۰۷ Peugeot ) خودرویی است در گروه متوسط (Midsize) که در سه اتاق چهار در صندوق دار (Sedan) ، دو در صندوق دار (Coupe) و چهار در واگن(Station Wagon) عرضه می گردد از نمای جلویی شبیه به بیشتر مدلهای پژو استفاده می کند . یکی از پیشرانه های این مدل ۶ سیلندر (V) شکل است به حجم ۳ لیتر که قادر است ۲۱۱ اسب بخار نیرو تولید و آنرا به چرخ های جلو منتقل می نماید.
▪ آلفارمئو - ۸ سی - کامپتی زیونه - ۲۰۰۷
۸ سی - کامپتی زیونه (۸ C Competizione) یکی از تولیدات کمپانی آلفارمئو (Alfa Romeo) است که خودرویی سوپر اسپرت محسوب می شود. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت سال ۲۰۰۳ به عنوان یک خودروی ایده ای (Concept) به نمایش گذاشته شد و نهایتاً در سال ۲۰۰۶ تصمیم بر تولید محدود این مدل گرفته شد . از رقبای آلفارمئو - ۸ سی (Alfa Romeo C۸ Competizione) می توان به آئودی - آر ۸ (Audi R۸) و فراری - اف ۴۳۰ (Ferrari F۴۳۰ ) اشاره نمود. پیشرانه خودرو ۸ سیلندر (V) شکل بوده به حجم ۴‎/۷ که توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار نیرو را دارد و می تواند در مدت زمان ۴ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند.
▪ مرسدس بنز - سی ال ۶۰۰ - ۲۰۰۷
مرسدس بنز - سی ال ۶۰۰ (۶۰۰ Mercedes-Benz CL) را می توان یکی از بزرگترین و لوکس ترین خودروهای دو در جهان (Luxury Coupe) برشمرد . مدل سال ۲۰۰۷ آن که نسلی نوین در تولید کلاس سی ال (CL Class) کمپانی مرسدس بنز می باشد با تغییراتی در نمای خارجی و داخلی و البته فنی وارد بازار گردید. پیشرانه مورد بحث در این خودرو ۵.۵ لیتر حجم داشته که با بهره گیری از ۱۲ سیلندر و پرخوران موتور(دو توربو شارژر) Bi-Turbo قادر به تولید ۵۱۷ اسب بخار نیرو می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید