پنجشنبه, ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 25 April, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود خودروهای دو در


مدل های موجود خودروهای دو در
▪ پورشه - کایمن - اس - ۲۰۰۶
کایمن (Cayman) از جدیدترین تولیدات کمپانی پورشه (Porsche) است که در سال ۲۰۰۵ وارد بازار خودرو های اسپرت گردید. وجه تمایز این مدلهای ۹۱۱ کاررا (۹۱۱ Carrera) در گلگیر های بر آمده عقب ، چراغهای عقب و چگونگی باز شدن درپوش موتور می باشد که البته از آن برای حمل بار نیز استفاده می شود . کایمن (Cayman) در دو نوع معمولی و اس (S) عرضه می گردد .مدل کایمن اس (Cayman S) از پیشرانه ای ۶ سیلندر به حجم ۳‎/۴ لیتر بهره می برد و قادر است حداکثر قدرتی برابر با ۲۹۵ اسب بخار نیرو تولید کند.
▪ آکورا - ان اس ایکس - ۲۰۰۶
این مدل از آکورا یک خودروی دو در اسپرت (Coupe Sport) است که از یک موتور ۳‎/۲ لیتری ۶ سیلندر (V) وی شکل که در قسمت میانی خودرو نصب شده بهره می برد و توانایی تولید ۲۸۰ اسب بخار را دارد. قدرت موتور در آن به چرخ های عقب منتقل می شود.
▪ ب ام و - ام ۳ - ۲۰۰۸
بخش موتور اسپرت (Motor Sport) کمپانی ب ام و (BMW) مدل ام ۳ (M۳) خود را در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشت که بر پایه مدل دو در سری ۳ (BMW ۳ Series Coupe) با کد ای ۹۲ (E۹۲) ساخته می شود . ب ام و - ام ۳ جدید (BMW M۳) از سری موتور هایی با کد اس ۶۵ (S۶۵) بهره می برد که در سال ۲۰۰۷ وارد لیست تولیدات موتوری این کمپانی گردید و می توان آنرا شاهکار متخصصین آلمانی برشمرد . از جدی ترین رقبای ب ام و - ام ۳ مدل ۲۰۰۸ (BMW M۳) می توان به مرسدس بنز - سی ال کی ۶۳ آ ام گ (Mercedes-Benz CLK۶۳ AMG) اشاره کرد . پیشرانه ام ۳ (M۳) جدید ۸ سیلندر (V) شکل می باشد که با دارا بودن حجمی معادل ۴ لیتر و بهره گیری از دوران بالای موتور قادر به تولید ۴۲۰ اسب بخار نیرو است . بنا به ادعای کمپانی شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر در ساعت ب ام و - ام ۳ جدید در حدود ۴‎/۸ ثانیه می باشد .
▪ لامبورگینی - گایاردو - سوپرلگرا - ۲۰۰۷
لامبورگینی - گایاردو - سوپرلگرا (Lamborghini Gallardo Superleggera) یک مدل ویژه از لامبورگینی - گایاردو (Lamborghini Gallardo) است که در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۰۷ به نمایش گذاشته شد و با هدف رقابت با مدلهای چلنج استرادل (Challenge Stradale) کمپانی فراری (FERRARI) طراحی و تولید می شود . بهره گیری وسیع از فیبر کربن در خودرو باعث گردیده است تا این سوپر اسپورت ایتالیایی - آلمانی به وزن ۱۳۶۰ کیلوگرم برسد که ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم از مدل پایه سبکتر می باشد . از اصلی ترین رقبای گایاردو - سوپرلگرا (Lamborghini Gallardo Superleggera) می توان به فراری - اف ۴۳۰ چنلج استرادل (Ferrari F۴۳۰ Challenge Stradale) و پورشه ۹۱۱ جی تی ۳ (Porsche ۹۱۱ GT۳) اشاره کرد . قوای محرکه خودرو ۱۰ سیلندر (V) شکل می باشد که با دارا بودن حجمی معادل ۵ لیتر قادر به تولید ۵۳۰ اسب بخار است . به کمک مهندسین کمپانی شتاب لامبورگینی - گایاردو - سوپرلگرا (Lamborghini Gallardo Superleggera) از ۴ ثانیه در مدل پایه به ۳‎/۸ ثانیه کاهش یافته است .
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید