جمعه, ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳ / 29 March, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود مزدا (Mazda)


مدل های موجود مزدا (Mazda)
▪ مزدا - آر ایکس - ۸ - ۲۰۰۶
مزدا آر ایکس-۸ ( ۸ Mazda RX) خودرویی اسپرت است که می توان گفت از چندین جهت سنت شکنی کرده است. در طراحی خارجی طراحان با استفاده از دو در بزرگ به همراه دو در کوچکتر مدلی خاص را به وجود آوردند که جهت سهولت در سوار شدن سرنشینان عقب استفاده می شود. در قسمت موتور نیز کمپانی مزدا از سری موتورهای چرخشی (Wankel) بهره گرفته است به طوری که با حجم ۳‎/۱ لیتر قادر به تولید ۲۱۲ اسب بخار قدرت می باشد.
▪ مزدا - بی۳۰۰۰ - ۲۰۰۶
مزدا - بی ۳۰۰۰ (Mazda B۳۰۰۰) در گروه وانت ها (Pick up) قرار می گیرد. در سه نوع بدنه تک کابین، تک کابین ویژه و دوکابین تولید می شود و از موتوری ۶ سیلندر (V) وی شکل به حجم ۳ لیتر استفاده کرده که توانایی تولید ۱۴۸ اسب بخار را دارد. انتقال نیرو در آن به هر چهار چرخ می باشد.
▪ مزدا - ۳ - ۲۰۰۶
مزدا - ۳ ( ۳ Mazda ) خودرویی است چهاردر که در گروه کوچک قرار می گیرد در دو نوع چهاردر صندوق دار (Sedan) و چهاردر بدون صندوق (Hatch back) تولید می شود. انتقال نیرو در آن به چرخهای جلو می باشد و از موتوری ۴ سیلندر خطی به حجم ۲ لیتر و توان ۱۵۰ اسب بخار سود می برد.
▪ مزدا - ۶ - ۲۰۰۶
مزدا - ۶ ( ۶ Mazda ) در گروه خودروهای چهاردر صندوقدار اسپرت (Sport Sedan) قرار دارد و از لحاظ سایز نیز در رده خودروهای متوسط جای می گیرد. انتقال نیرو در آن به چرخ های جلو می باشد و از موتوری ۲‎/۳ لیتری ۴ سیلندر خطی به قدرت ۱۶۰ اسب بخار استفاده می کند. از جمله رقبای آن می توان به هوندا آکورد(Honda Accord) و تویوتا کمری (Toyota Camry) اشاره کرد.
▪ مزدا - ۵ - ۲۰۰۶
مزدا - ۵ (۵ Mazda ) خودرویی است که هم می توان آن را در گروه مینی ون (Mini Van) و هم واگن (Wagon) جای داد. از مشخصه های بارز آن به شیوه باز شدن در عقب می توان اشاره کرد که مانند یک ون و به صورت کشویی حرکت می کند. قابلیت حمل ۷ نفر را دارد و از موتوری ۲‎/۳ لیتری ۴ سیلندر خطی به توان ۱۵۷ اسب بخار بهره می برد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید