جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

زیر باران باید با چتر رفت!


زیر باران باید با چتر رفت!
ـ چتر یکی از لوازم ضروری در فصل پاییز است. کسانی که بدون چتر در روزهای پائیزی در خیابان راه می‌روند کمی باران لازم دارند تا به تمام کسانی که به‌رغم سنگینی هوا و جای تنگ با خودشان چتر آورده‌اند حسودی کنند.
پس امروز درخصوص چتر با شما صحبت خواهیم کرد تا شما هم از باران در امان بمانید و هم به جمع خوش تیپ ها بپیوندید.
ـ توجه داشته باشید که تناسب رنگ و طرح چتر با بقیه پوششتان تاثیر فوق العاده ای بر ظاهر شما می گذارد بنابراین چتر را ساده نگیرید و از کنار آن بی تفاوت نگذرید.
ـ به شما پیشنهاد می کنیم به جای خرید یک چتر بزرگ و گرانقیمت از چند چتر کوچک و ارزانقیمت استفاده کنید تا هم ظاهر متنوعی داشته باشید و هم از دیدن رنگ و طرح های گوناگون روحیه تان نیز شاد شود.
ـ اگر شاغل هستید و صبح و هر روز با لباس‌های اداری از خانه خارج می‌شوید به شما پیشنهاد می‌دهیم که از کیف‌هایی استفاده کنید که در خودشان جای چتر دارند. جای چتر در این کیف‌ها معمولاً زیر کیف است و با زیپ از قسمت‌های دیگر کیف جدا می‌شود.
ـ به شما پیشنهاد می‌دهیم که چترهای کوچک انتخاب کنید. بهترین رنگ چتر برای شما که لباس‌های رسمی و اداری به تن دارید، رنگ تیره است.
ـ اگر تمام لباس‌هایتان مشکی است داشتن یک چتر سفید به شما کمک می‌کند که جلوه بهتری داشته باشید اگر چتر شما زرشکی پررنگ هم باشد با کفش و کیف سیاه بهتر هماهنگ می‌شود.
ـ چترهایی با رنگ‌های روشن و طرح‌دار بیشتر برای لباس‌های اسپورت مناسب است.
مثلاً اگر یک روز می‌خواهید به پارک، کوه یا خرید بروید و کفش ورزشی به پا دارید با یک کیف کوله‌پشتی بهتر است از چترهای طرح‌دار استفاده کنید.
ـ برای طول روز بهترین مدل چتر، چترهایی است که کوتاه هستند و در انتهای آن یک بند است. به این شکل اگر کیفتان هم جا نداشته باشد در آغاز یک روز بارانی می‌توانید چترتان را دور دستان بیندازید.
ـ برای مهمانی‌های شب و رسمی به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چترهای بلند و عصایی استفاده کنید.
بهتر است رنگ این چترها با رنگ کیف و کفشتان هماهنگ باشد. یک رنگ انتخاب کردن چتر، کیف و کفش ـ در مراسم رسمی جلوه بهتری دارد اما اگر رنگ چترتان را روشن‌تر از کیف و کفشتان هم انتخاب کنید خوب است.
ـ به‌خاطر داشته باشید که چتر قرار است شما را از خیس شدن نجات بدهد پس هر چقدر که محیط آن بزرگ‌تر باشد بهتر است.
ـ چترهایی که انتهای آن چند سانتیمتری به پایین کشیده شده است بهتر می‌تواند قطرات باران را هدایت کند و هر چند به‌نظر می‌رسد که چترهایی که با دکمه‌ای روی دسته آن باز می‌شوند کاربرد بیشتری دارند اما این‌گونه چترها با کمترین تماسی باز خواهند شد و اگر آن را در کیفتان بگذارید یا دستتان بگیرید ممکن است با کوچک‌ترین تماسی باز شوند.
ـ برای خرید چتر این نکته را هم در نظر داشته باشید که چتر را وزن کنید چون این وسیله‌ای است که هر چقدر سبک‌تر باشد حمل آن آسان‌تر است.
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید