چهارشنبه, ۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 24 April, 2024
مجله ویستا

افسردگی مردانه، زنانه و بچه‏گانه


افسردگی مردانه، زنانه و بچه‏گانه
افسردگی مثل پوشاک در انواع مردانه، زنانه و بچه‏گانه موجوده! حتی دانشمندان پی بردند که کودکان زیر دوسال هم افسرده می‏شن! از این گذشته، افسردگی مردها و زن‏ها (شما بخوانید پسران و دختران) با هم فرق می‏کنه. خوب اوّل می‏ریم سراغ پسرا. البته به دخترا بَر نخوره و نگن همیشه خانوم‏ها مقدم‏اند؛ چون که ما توی مجله، یه مقدم داریم که دختر نیست!
بعضی پسرا با بعضی چیزها بدجوری افسرده و مضطرب می‏شن. مثلاً وقتی کنکور قبول نشن یا ترم آخر دانشگاه باشه و موقع رفتن به سربازی. دخترا شاید فیلم »سربازهای جمعه« ساخته مسعود کیمیایی رو دیده باشن ولی عمراً بتونن حس کنن که سربازی مخصوصاً دوره آموزشی، اونم توی زمستان از ۴ صبح تا ۱۰ شب در دل کوهستان، چه ضد حالی می‏زنه و تو وقتی بعد از چند هفته، به خونه زنگ می‏زنی، اشکت درمی‏یاد و دست خودت هم نیست.
فقط این نیست. بعضی پسرا که فکر می‏کنن دهنشون دیگه بوی شیر نمی‏ده و می‏تونن تُمّونشون رو بالا بکشن، هوس زن گرفتن می‏کنن و اون‏وقت، نه یک دل، که صد دل می‏دن به دختر همسایه و شاید دختر خاله و یا هم‏دانشگاهی.
با کلی مکافات و زحمت، پدر و مادر رو راضی می‏کنن که برن خواستگاری و اگر جواب نع بشنون، دیگه دنیا براشون تیره و تاره.
▪ این موقع، چند راه حل وجود داره: ۱) برن سینما و فیلم »دختر شیرینی‏فروش« ببینن ؛ ۲) صفحه حوادث روزنامه‏ها را بخونن ؛ ۳) از ۱۱۸ بپرسن.
اما نوبتی هم باشه نوبت دختراست که در وجودشون هیچ ذره حسادت، چشم و هم‏چشمی، دهن بینی، ... وجود نداره! اصلاً از این که می‏بینن یکی از جمعشون، از هم‏دوره‏ای‏های دبیرستان یا دانشگاه، پیشرفت کرده، ناراحت و افسرده نمی‏شن و نمی‏گن: خیال کرده، چه کار کرده و چی شده، اون همونی نیست که از ما مداد قرض می‏گرفت!
برای بعضی دخترا، موبایل، رنگ مانتو، لیس زدن بستنی، سربالایی دماغ، رژیم لاغری، بازی فوتبال، مانتوی کوتاه نخی، ناخن‏های بلند و لاک‏خورده، شلوار جین آبی راسته، ... شده غصه.
این موقع، یه راه حل توپ وجود داره: سایه سر، تکیه‏گاه، دستگاه خودپرداز، یعنی پسر همسایه و شاید پسر خاله و یا هم دانشگاهی!
شادیبا
http://hadithezendegi.mihanblog.com
منبع : مطالب ارسال شده


همچنین مشاهده کنید