جمعه, ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳ / 19 April, 2024
مجله ویستا

شما علم غیب ندارید


شما علم غیب ندارید
یکی از خصوصیات یک رابطه صمیمانه این است که دو نفر بدون نیاز به توضیح دادن و با اشاره کوتاهی متوجه منظور هم می‌شوند.
این توانایی گاه تا جایی پیش می‌رود که حتی تنها با نگاه و بدون رد و بدل شدن کلام می‌توانند مفاهیم موردنظرشان را به هم انتقال دهند. اما نکته مهمی که باید مورد توجه قرار دهید این است که رابطه زناشویی با روابط دوستانه از بعضی جهات متفاوت است و این موضوع هم یکی از آنهاست.
یک زن و شوهر ممکن است خیلی با هم صمیمی باشند و رابطه دوستانه‌ای داشته باشند اما نباید تصور کنند که رابطه دوستانه آنها درست مانند رابطه‌شان با دیگر دوستانشان است. چرا که از این لحاظ بین زنان و مردان تفاوت وجود دارد. زنان معمولا علاقه‌مندند بدون اشاره مستقیم و با ایما و اشاره منظورشان را بیان کنند در حالی که مردان کاملا برعکس هستند و مایلند کاملا مستقیم و بدون حاشیه سر اصل مطلب بروند و حرف‌شان را بزنند.
این تفاوت بین زنان و مردان باعث می‌شود زن و شوهرها دچار اختلاف شوند و گاهی سر هیچ و پوچ با هم بحث کنند. در حالی که اگر از اول رک و راست خواسته‌شان را به هم بگویند، اصلا مشکلی پیش نمی‌آید. البته از آنجا که «هر راست نشاید گفت» برخی آقایان بهتر است که در مواردی که فکر می‌کنند اظهارنظر مستقیم باعث دلخوری و ناراحتی همسرشان می‌شود، کمی مقدمه‌چینی کنند تا شرایط برای بیان اصل مطلب مهیا شود و باعث مقاومت و جبهه‌گیری همسرشان نشود.
اما نکته‌ای که هر دو طرف باید در نظر بگیرند این است که «به در نگو تا دیوار بشنود».
اگر با همسرتان مشکل دارید، از رفتارش ناراضی هستید یا می‌خواهید که کاری را انجام دهد به‌خودش بگویید و از طفره رفتن و صغری‌کبری چیدن و مثال‌زدن‌های مرتبط و نامرتبط خودداری کنید. مطمئن باشید به این ترتیب سریع‌تر و راحت‌تر به مقصود خواهید رسید و دیگر مجبور نیستید لقمه را دور سرتان بچرخانید!
منبع : روزنامه تهران امروز


همچنین مشاهده کنید