پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود خودروهای شاسی بلند


مدل های موجود خودروهای شاسی بلند
● جی ام سی - آکی دیا - ۲۰۰۷
جی ام سی - آکی دیا (GMC Acadia) یکی از خودرو های شاسی بلند (Full Size SUV) کمپانی جی ام سی (GMC) است که از پلت فرم جی ام لامبدا (GM Lambda Platform) که با دو خودروی بیوک - این کلیو (Buick Enclave) و ساترن - آوت لوک (Saturn Outlook) مشترک است استفاده می کند. از اواخر سال ۲۰۰۶ در لیست فروش کمپانی قرار گرفت و از رقبای این خودرو می توان به آکورا - ام دی ایکس (Acura MDX)، مزدا - سی ایکس ۹ (Mazda CX-۹) و فورد - فری استایل (Ford Freestyle) اشاره نمود.پیشرانه استاندارد خودرو ۶ سیلندر بوده به حجم ۳‎/۶ لیتر که توانایی تولید ۲۷۵ اسب بخار نیرو را نیز دارد .
● پژو - ۴۰۰۷ - ۲۰۰۷
پژو - ۴۰۰۷ (Peugeot ۴۰۰۷) اولین خودروی شاسی بلند (Crossover SUV) کمپانی پژو (Peugeot) است. این خودرو با مشارکت کمپانی میتسوبیشی و در پلت فرم جی اس میتسوبیشی (Mitsubishi GS Platform) تولید می گردد که از دیگر خودروی موجود در این پلت فرم سیتروئن سی - کراسر (Citroen C-Crosser) می توان نام برد و از ماه جولای سال ۲۰۰۷ قابل سفارش می باشد. هیوندای - سانتافه (Hyundai Santa fe) و تویوتا آر ای وی ۴ (Toyota Rav۴) از رقبای این خودرو محسوب می شوند. یکی از پیشرانه های استاندارد پژو ۴۰۰۷ موتوری ۴ سیلندر بوده به حجم ۲‎/۴ لیتر که توانایی تولید ۱۷۰ اسب بخار را نیز دارد.
● شورولت - ایکوناکس - ۲۰۰۷
شورولت - ایکوناکس (Chevrolet Equinox) از خودرویی است شاسی بلند که در سال ۲۰۰۴ وارد بازار رقابت در گروه شاسی بلندهای متوسط (Midsize SUV) گردید. کمپانی شورولت هدف از تولید ایکوناکس (Equinox) را پر کردن فضای خالی بین دو محصول دیگر خود اچ اچ آر (Chevrolet HHR) و تریل بلیزر (Chevrolet TraiBlazer) عنوان نموده است. فورد - اج (Ford Edge)، هیوندای - سانتافه (Hyundai Santa fe) و تویوتا آر ای وی ۴ (Toyota RAV ۴) از رقبای این خودرو به شمار می آیند. مدل ایکوناکس - اسپرت (Equina Sport) در اواخر سال ۲۰۰۷ و بعنوان مدل ۲۰۰۸ وارد بازار خواهد شد. پیشرانه این مدل ۶ سیلندر(V) شکل بوده به حجم ۳‎/۶ لیتر که قادر به تولید ۲۶۴ اسب بخار نیرو می باشد.
● تویوتا - هایلندر - ۲۰۰۷
در سال ۲۰۰۰ و در نمایشگاه خودروی نیویورک در غرفه کمپانی تویوتا (Toyota) خودرویی به نمایش گذاشته شد با نام هایلندر (Highlander) که خودرویی شاسی بلند (SUV) بود و قرار بود فضای خالی بین دو محصول دیگر این کمپانی تویوتا - آر ای وی ۴ (RAV ۴) و مدل فور رانر (۴ Runner) را پر نماید. نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۰۸ وارد بازار خواهد شد که چهره ای به مراتب لوکس تر به خود گرفته است. از رقبای هایلندر (Highlander) می توان به هوندا - پایلوت (Honda Pilot) و میتسوبیشی - ایندیور (Mitsubishi Endeavor) اشاره نمود. قوای محرکه بنزینی خودرو ۴ سیلندر بوده به حجم ۲‎/۴ لیتر که قادر به تولید ۱۵۵ اسب بخار می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید