پنجشنبه, ۹ فروردین, ۱۴۰۳ / 28 March, 2024
مجله ویستا

مدل های موجود خودروهای شاسی بلند


مدل های موجود خودروهای شاسی بلند
● مزدا - سی ایکس - ۷ - ۲۰۰۷
مزدا سی ایکس - ۷ (۷ Mazda CX) از تولیدات شاسی بلند (SUV) کمپانی مزدا است که در سال ۲۰۰۶ وارد بازار شد. از رقبای اصلی سی ایکس - ۷ می توان به اینفینیتی اف ایکس ۴۵ (Infiniti FX۴۵) اشاره کرد. این خودرو از دینامیک اسپرت در رانندگی برخوردار می باشد و نحوه انتقال نیرو در آن به چرخهای جلو است. یکی از پیشرانه های این خودرو موتوری است ۴ سیلندر به حجم ۲‎/۳ لیتر حجم داشته و توسط پرخوران (Turbocharger) و سیستم خنک کننده (Intercooler) می تواند حداکثر ۲۴۵ اسب بخار نیرو تولید نماید.
● نیسان - قشقایی - ۲۰۰۷
نیسان - قشقایی (Nissan Qashqai) خودرویی است که در گروه شاسی بلند های کوچک (compact SUV) قرار دارد. طراحی آن توسط مهندسین طراح مرکز نیسان واقع در انگلیس (NDE) انجام پذیرفته که برای اولین بار در نمایشگاه پاریس سال ۲۰۰۶ (Paris Motor Show) به نمایش گذاشته شد و از سال ۲۰۰۷ قابل سفارش می باشد. نام خودرو بر گرفته از نام ایل قشقایی است.از رقبای اصلی نیسان - قشقایی (Nissan qashqai) هیوندای - توکسان (Hyundai Tucson)، کیا - اسپورتیج (Kia Sportage)، تویوتا - آر ای وی ۴ (Toyota RAV۴) را می توان نام برد. ۴ نوع پیشرانه برای این خودرو پیش بینی شده است که موتور ۴ سیلندر ۱‎/۶ لیتری مورد بحث توانی برار با ۱۱۵ اسب بخار تولید می کند.
● ب ام و - ایکس ۵ - ۲۰۰۷
نسل جدید ب ام و - ایکس ۵ (BMW X۵) از اواخر سال ۲۰۰۶ وارد بازار گردید. با توجه به بازخوردهای مشتریان از طراحی خارجی مهندسین طراح کمپانی تصمیم گرفتند که چهره خشن تر و اسپرت تری را برای خودرو در نظر گیرند در عین حال که در نمای داخلی شما تلفیقی از طراحی لوکس و اسپرت را مشاهده می کنید. از رقبای اصلی ب ام و - ایکس ۵ (BMW X۵)پورشه - کاین (Porsche Cayenne)، مرسدس بنز - ام ال (Mercedes- Benz ML) و آئودی - کیو ۷ (Audi Q۷) می باشد. یکی از پیشرانه های قابل سفارش در این خودرو موتوری است ۸ سیلندر (V) شکل به حجم ۴‎/۸ لیتر که قادر است ۳۵۰ اسب بخار نیرو تولید نماید.
● لندرور - فریلندر ۲ - ۲۰۰۷
لندرور - فریلندر (Landrover Freelander۲) خودرویی است که در گروه شاسی بلندهای کوچک (Compact SUV) قرار می گیرد. نسل اول این خودرو بین سالهای ۱۹۹۶تا ۲۰۰۶ تولید و به بازار عرضه می شد و در نهایت نسل دوم در اواخر سال ۲۰۰۶ با نام فریلندر ۲ (Freelander۲) به نمایش گذاشته شد و از ابتدای سال ۲۰۰۷ وارد شبکه فروش کمپانی گردید. فریلندر ۲ (Freelander۲) از پلت فرم ای یو سی دی فورد (Ford EUCD Platform) که شامل خودروهای شاسی بلند کوچک است،استفاده می کند. رقبای اصلی فریلندر ۲ (Freelander۲) آکورا - آر دی ایکس (Acura RDX) و ب ام و - ایکس ۳ (BMW X۳) می باشد. یکی از پیشرانه های قابل سفارش در خودرو موتوری است ۶ سیلندر (V) شکل به حجم ۳‎/۲ لیتر بهره مند است که قادر به تولید ۲۳۵ اسب بخار نیرو می باشد.
منبع : روزنامه ابرار


همچنین مشاهده کنید